REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Edpol: Rynek dodatków do żywności jest pod wpływem trendu prozdrowotnego

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 29-10-2015, 11:56
Edpol: Rynek dodatków do żywności jest pod wpływem trendu prozdrowotnego
Dr Maciej Borzyszkowski, pełnomocnik zarządu ds. innowacji i rozwoju Edpol Food & Innovation Sp. z o.o. Fot. Edpol

Na rynku dodatków do żywności widoczny jest trend polegający na dostarczaniu produktów jak najbardziej naturalnych i „zdrowych”. Wiąże się to ze wzrostem świadomości konsumentów. Z drugiej strony, konsumenci chcą próbować nowych smaków i nowych potraw – mówi dr Maciej Borzyszkowski, pełnomocnik zarządu ds. innowacji i rozwoju Edpol Food & Innovation Sp. z o.o.

REKLAMA

- Można zaobserwować, że rynek dodatków dąży w kierunku produktów bliskich naturze i zdrowiu. Wzrost świadomości konsumentów odnośnie spożywanej żywności wymusił na przetwórcach pewne zachowania np. coraz częściej spotykanym zjawiskiem jest tzw. czyszczenie etykiet (ang. clean label). Wiąże się to z dostarczaniem przez nas komponentów, których nie deklaruje się na etykiecie jako „E” – mówi Maciej Borzyszkowski.

Z drugiej strony, otwarcie granic, zmiana modelu życia oraz częste podróżowanie przyczyniły się do chęci próbowania nowych smaków. Zdaniem Macieja Borzyszkowskiego, w przypadku polskiego rynku nie sprawdzają się wyłącznie smaki nowoczesne, gdyż krajowy konsument nie jest jeszcze gotowy na odważne eksperymenty kulinarne.

- Wciąż sprawdzają się produkty o tradycyjnym smaku z pewną nutą egzotyczności np. sos musztardowy z pomarańczą. Coraz popularniejsze okazują się półprodukty na bazie owoców – różnego rodzaju puree, chutney (gęsty sos z owoców), nadzienia, kremogeny o smaku żurawiny, rabarbaru, borówki, maliny – ocenia nasz rozmówca.

Jednocześnie, polski konsument jest otwarty na nowe produkty, czego przykładem są takie produkty jak: pizza, spaghetti, coraz popularniejsze sushi oraz wszechobecny kebab. Przedstawiciel firmy Edpol zwraca uwagę, że jeszcze kilka lat temu były zupełnie niedostępne i nieznane w Polsce, a dzisiaj są powszechne.

- Godny uwagi jest fakt, iż dla naszej organizacji inspiracją do wyszukiwania smaków są rynki zagraniczne, głównie zachodnie a w ostatnim czasie rynki azjatyckie. Ponieważ planujemy produkcję płynnej żywności prozdrowotnej, stąd Japonia to dobry kierunek ze względu na wysoko rozwiniętą biotechnologię żywności – mówi Maciej Borzyszkowski. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH