Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Edpol: Widzimy duże szanse w żywności On-The-Go

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 02-11-2015, 11:40
Edpol: Widzimy duże szanse w żywności On-The-Go
Dr Maciej Borzyszkowski, pełnomocnik zarządu ds. innowacji i rozwoju Edpol Food & Innovation Sp. z o.o. Fot. materiały prasowe

Jednym z trendów konsumenckich obecnych na polskim rynku jest coraz większa popularność produktów łatwych i wygodnych w konsumpcji, które można szybko przygotować i zjeść. To efekt tego, że Polacy coraz więcej czasu spędzają poza domem i żyją „w biegu” – ocenia dr Maciej Borzyszkowski, pełnomocnik zarządu ds. innowacji i rozwoju Edpol Food & Innovation Sp. z o.o.

- Potencjalny konsument coraz więcej czasu spędza w pracy, szkole, poza domem. Dlatego potrzebuje produktów łatwych i wygodnych w konsumpcji, które spożyje „w biegu” – mówi Maciej Borzyszkowski.

- Dużą nadzieję i szanse upatrujemy w idei żywności w stylu On-The-Go (z ang. „w drodze”) – żywności łatwej do jedzenia, konsumowanej w coraz bardziej ekstremalnych warunkach, w ogólnym pojęciu podczas wyjścia na zewnątrz, bez tworzenia zbędnego bałaganu czy zamieszania. W ten sposób konsumenci oszczędzają czas, który mogą poświęcić na bardziej pożyteczne w ich rozumieniu działania. W pewnym sensie tego typu żywność może zatem interesować osoby o mniejszej wyobraźni kulinarnej, a chcące się zdrowo i racjonalnie odżywiać - dodaje.

Jak ocenia, takie produkty są częścią rynku produktów z segmentu convenience i powstają jako odpowiedź producentów na zmieniające się nawyki życiowe i żywieniowe konsumentów. Główny nacisk jest kładziony na wymóg szybkości i wygody żywienia w sytuacjach poza domem, w szkole, pracy, na wycieczce, w czasie rodzinnej wyprawy na zakupy, do lasu, na rower lub do centrum rozrywki.

- Odpowiedzią na tę potrzebę jest nasza linia fix convenience tj. produkty w małych opakowaniach jednostkowych typu saszetka z przyprawą lub sosem, cup (mały kubek), topper (nakładka z wsadem na słoik) czyli produkty uatrakcyjniające danie podstawowe – wymienia przedstawiciel firmy Edpol.

Jego zdaniem, trudno powiedzieć, czy konsument, kupując produkt spożywczy, kieruje się ceną. - Z jednej strony obserwujemy, że klient szuka produktów naturalnych, zdrowych z segmentu premium, o wyższej jakości, za które jest gotów zapłacić wyższą cenę, z drugiej strony coraz większą popularnością cieszą się sieci dyskontowe i szybko zbywalne produkty żywnościowe - mówi.

Dlatego, jak twierdzi, najważniejsze jest oszacowanie odpowiedniego poziomu wrażliwości cenowej produktu, który można wykonać za pomocą najprostszych narzędzi wykorzystywanych podczas badania rynku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • oko 03-11-2015, 12:45:
on-the-go i ..... wrzody żołądka , wszystko w ruchu

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH