Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2014: Trzeba zintegrować biznes z nauką

  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 12-05-2014, 14:57

Biznes musi zacząć współdziałać z nauką. Tylko wtedy Polska stanie się naprawdę innowacyjna – ustalono podczas panelu "Innowacyjność, badania, rozwój" w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Polska ma pełne podstawy ku temu, aby stać się liderem innowacyjnej Europy. Musimy zatem wspierać współdziałania nauki i biznesu - powiedziała Lena Kolarska-Bobińska, minister nauki i szkolnictwa wyższego, która swoim wystąpieniem otworzyła dyskusję podczas panelu.

Jak zaznaczyła minister, biznes nie jest wyspą w społeczeństwie i nie można o nim mówić w oderwaniu od innych procesów. - Rok 2020 będzie dla Polski cenzurą, ponieważ skończy się obecna perspektywa finansowa UE. Musimy dobrze wydawać te środki i tworzyć stałe podstawy dla innowacyjności w Polsce. Potrzebne jest stworzenie kapitału społecznego i intelektualnego dla innowacji. Dlatego tak ważne są inwestycje w kadry, które będą myślały innowacyjnie, ale także o tym, jak wykorzystywać wyniki badań. Nauka bowiem jest dla społeczeństwa, więc potrzebna jest komercjalizacja badań - powiedziała Lena Kolarska-Bobińska.

- Naszą słabością jest komunikacja i współdziałanie różnych jednostek naukowych. Dobrym rozwiązaniem tego problemu jest konsolidacja uczelni oraz ich wydziałów. Musimy przeciwdziałać rozdrobnieniu. Współpraca połączy potencjał i ułatwi starania o dotacje. Ministerstwo przygotowuje rozwiązania prawne w tym kierunku - zapewniła minister nauki i szkolnictwa wyższego.

Lena Kolarska-Bobińska przekonywała również o potrzebie współdziałania nauki i biznesu. - Środki na ten cel będą ogromne - nie tylko z funduszy strukturalnych, ale także z innych „kieszonek" - dodała.

Również Grażyna Hencelewska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki podkreślała ogromną rolę współpracy biznesu i nauki. Zapewniła, że jej resort zamierza wspierać i promować tego typu działania.

- Mówimy o innowacjach wtedy, kiedy wiedza przekłada się na konkretne technologie, produkty czy usługi. Innowacje to cały proces powstawania, który wymaga współpracy. Mówiąc o innowacyjności i jej promocji mamy na myśli wspieranie integracji środowisk biznesu i nauki na rzecz realizacji konkretnych programów badawczych oraz wdrożeniowych - mówiła Grażyna Hencelewska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH