REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

EEC 2015: Realne jest, że zalejemy Chiny polską żywnością

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2015, 11:12
EEC 2015: Realne jest, że zalejemy Chiny polską żywnością
fot. shutterstock.com

- Polscy eksporterzy żywności mają ogromną szansę powodzenia w Chinach - powiedział Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska podczas Europejskiego kongresu Gospodarczego w Katowicach.

REKLAMA

Podczas debaty "Polska żywność na świecie" zastanawiano się nad perspektywą rozwoju eksportu także pozostałych produktów żywnościowych na rynek chiński, który jest ogromnie chłonny, i który staje się rynkiem konsumentów. Polski eksport do Chin wzrósł 8-krotnie w ciągu ostatnich kilku lat.

Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska potwierdził, że już kilkanaście kontenerów z polską żywnością pojechało do Chin, a także innych krajów Azji Wschodniej, gdzie trafiło do sklepów Tesco. – Chińscy konsumenci bardzo pozytywnie oceniają produkty z Polski, ponieważ jest to żywność z Unii Europejskiej, która ma renomę wysokojakościowej i bezpiecznej. Co ciekawe, chińscy konsumenci bardzo cenią produkty marek własnych z logo międzynarodowych sieci handlowych – powiedział Manikowski.

- Polscy eksporterzy żywności mają ogromną szansę powodzenia w Chinach – dodał.

Głos w dyskusji o rynku chińskim zabrał jeden ze słuchaczy – radca konsulatu generalnego w Szanghaju Andrzej Pieczonka. - Nie jest prawdą, gdy ktoś twierdzi, że ma pomysł na Chiny lub jest to rynek jednolity. Ale naprawdę realne jest, że zalejemy Chiny polską żywnością – komentował Pieczonka.

Zaznaczył, że polskie produkty zaczynają być rozpoznawalne w Chinach, ale eksport na szeroką skalę wymaga długiej pracy. Ważne jednak jest to, że Polska jest drugim – po USA – największym wystawcą podczas tegorocznych targów SIAL w Pekinie. Ogromną rolę odegrał w tym radca rolny w Pekinie. Stanowisko to jest obsadzone do maja 2013 r.

Jak podkreślił Andrzej Pieczonka, na eksport polskiej żywności do Chin może mieć wpływ uruchomione niedawno połączenie kolejowe z ChengDu do Łodzi, gdzie eksportowane są chińskie towary.

– Eksporterzy starają się nawiązać współpracę z przewoźnikiem, ponieważ ciężko jest wozić powietrze przez pół świata, czyli w drodze powrotnej – dodał.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • M.Skarbonkiewicz,Shanghai Rene 28-04-2015, 22:41:
Rynku chinski tak zgadzam sie z tym co mówi pan Radca Andrzej Pieczonka .Potencjal jest ogromny aczkolwiek wymaga on odpowiedniego zrozumienia polskich firm ,producentów którzy chcieliby zaistnieć ze sprzedażą swoich produktów . Przedewszystkim wymaga on nakładów finansowych oraz posiadania tzw wizji exportowej . To znaczy bez odpowiedniej cierpliwości , zrozumienia w dalszym ciagu skomplikowanych i czasochłonnych procedur wprowadzania na rynek chiński produktów z sektora Food & Drinks . Podam konkretny przykład trzeba sie liczyć z okresem 6 miesięcy na przeprowadzenie procedur odpraw celnych , klasyfikacji produktu oraz uzyskania stosownych ustaleń składu etykiet chińskich i ich rejestracji . To sa koszty i ktoś konkretna firma po stronie chińskiej musi to Szydłowca w porozumieniu z producentem. Dalszy etap to wprowadzenie produktu do obrotu w rożnych segmentach rynku ,poprzez rożne platformy sprzedażowe . Koszty sa rożne od kilku do kilkudziesięciu tysięcy dolarów za produkt w zależności od jakości i potencjału sprzedażowego jaka repreżentuje platforma sprzedażowa . Od sieci supermarketów to tez jest stopniowanie od I klasy do IV badz platformy w postaci platformy online sprzedaży internetowej .Ta sprzedaż ma olbrzymi potencjał rozwojowy kompletnie rożny aniżeli jest to w Europie czy konkretnie w Polsce . Istniejąca baza stałych użytkowników online w Chinach to 600 milionów z obrotami w tzw szczególnych dniach np 11.11 sięgającym astronomicznym cyfrom żeby $10 bilionów w ciagu jednego dnia sprzedaży .Tu nie ma granic . Chińscy decydenci zakupowi chetńie zamówią towar aczkolwiek wymagają produktu najwyższej jakości z udokumentowana statystyka i pozycja w kraju pochodzenia .Jesli chodzi o ceny to trzeba liczyć sie z bardzo rygorystycznym podejściem to znaczy liczą tzw każdego centa bardzo dokładnie czasami bardziej aniżeli znane nam przykłady z bliższych krajów z którymi mamy kilkuset letnie tradycje handlowe

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH