Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2016: Wartości w firmach rodzinnych to nie tylko pusty slogan

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2016, 15:19
EEC 2016: Wartości w firmach rodzinnych to nie tylko pusty slogan
Dariusz Stasik, prezes W.P.I.P. Sp. z o.o., fot. PTWP

- Nie ma nic wspanialszego niż stworzenie grupy wartości, którymi kierują się właściciele i które pokazują na czym nam w życiu zależy. Te wartości nie są pustymi słowami czy sloganami, ale mogą być konkretnymi wskaźnikami jak postępować w danych sytuacjach - mówił Dariusz Stasik, prezes W.P.I.P. Sp. z o.o. podczas sesji „Firmy rodzinne w Europie” w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego EEC 2016 w Katowicach.

Według Dariusza Stasika magnesem do przejęcia odpowiedzialności za firmę rodzinną przez sukcesorów może być możliwość realizowania przez nich własnych marzeń i pragnień.

- Czasem sukcesja jest koniecznością ze względów wiekowych czy sytuacji zdrowotnej seniorów. Naturalna zmiana sukcesora powinna nastąpić w momencie kiedy poprzednik nie jest w stanie w danych realiach kontynuować działalności. Chodzi o generację, która nie obsługuje komputerów, oprogramowania ERP, która nie jest tak bystra w aplikacjach. Są to obszary, w których starsze pokolenie w naturalny sposób powinno ustąpić miejsca - dodał.

Jak podkreślił prezes Wielkopolskiego Przedsiębiorstwa Inżynierii Przemysłowej, sukcesja nie powinna jednak być kontynuacją, tylko otwarciem nowego rozdziału w firmie.

- Istotne jest żeby w momencie sukcesji zasilić firmę nowymi pracownikami, aby pomysły były realizowane w pewnej części w oparciu o nowe spojrzenie. Często stara gwardia, której myślenie związane jest z poprzednim prezesem jest w takiej sytuacji pełna obaw. W naszej firmie pracują w tej chwili cztery generacje. Są pracownicy budów z tzw. siwym wąsem, którzy bazują na dobrych praktykach i doświadczeniu, a z drugiej strony 20-latkowie kompletnie oderwani od punktualności, lubiący pracować po nocach. To zupełnie nowy potencjał i możliwości - dodał Stasik.

Jak dodał prezes W.P.I.P. firmy rodzinne coraz częściej sięgają po doświadczonych menadżerów i dyrektorów z korporacji. W branży budowlanej są to ludzie, którzy potrafią wprowadzić nowe metody, mają doświadczenie w realizacji dużych obiektów, ekspansji zagranicznej, przejmowaniu spółek.

Dariusz Stasik podał też przykład na to, że silne przywiązanie do wartości w firmie rodzinnej może stanowić istotną przewagę konkurencyjną. 

- Startując w jednym z projektów firmy BASF udało nam się wygrać z całą konkurencją największych koncernów światowych i wybudować największą fabrykę katalizatorów w Środzie Śląskiej. Okazało się, że BASF jest w swoich korzeniach firmą rodzinną. Zależało im żebyśmy naprawdę zaangażowali się w ten projekt, dlatego musieliśmy zobowiązać się, że w tym samym czasie nie podejmiemy żadnego innego wyzwania o podobnej skali i znaczeniu. Taki mechanizm jest możliwy tylko z firmą rodzinną i tylko w bezpośredniej rozmowie z właścicielem tej firmy, który taką męską decyzję podejmie - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 402) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.