Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: Big Data – wyzwanie dla biznesu (pełna relacja)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2017, 09:59
EEC 2017: Big Data – wyzwanie dla biznesu (pełna relacja)
fot. shutterstock.com

Danych o potencjalnych klientach firm jest mnóstwo, jednak nie zawsze te firmy potrafią je odpowiednio przetworzyć i wykorzystać. Kluczowym dla rozwoju obszaru Big Data jest czerpanie zysku z tych zasobów – wynika z debaty „Big Data – wyzwanie dla biznesu”, która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Big Data to – według słowników - w skrócie duże i różnorodne zbiory danych, których analiza i interpretacja może wydawać się trudna, ale jednocześnie wartościowa, ponieważ może prowadzić do zdobycia nowej wiedzy.

- Identyfikując potrzeby klienta, jesteśmy w stanie odpowiednio wykorzystać dane, które posiadamy – potwierdziła Izabela Bogumił, dyrektor zarządzający sektorem telekomunikacja i media, ING Bank Śląski SA. Jako przykład wykorzystania Big Data w instytucji bankowej podała funkcjonalności bankowości internetowej. – Jeśli klient co miesiąc robi przelew do określonego podmiotu, jesteśmy w stanie mu przypominać o tej czynności. Chcemy poprzez takie przykłady wychodzić na potrzeby klientów – tłumaczy.

Wojciech Wolny, prezes zarządu, EUVIC Sp. z o.o. zaznaczył, że w różnych zbiorach danych można odnaleźć nieskończone zasoby informacji o klientach – takich, których nigdy nie zadano by w ankietach, np. czy osoba starająca się o kredyt posiada zwierzęta domowe. A bank ma dane związane z płatnościami u weterynarza czy w sklepie zoologicznym. – Klienci jednak nie chcieliby mieć świadomości, że decyzje kredytowe podejmowane są o właśnie takie kryteria, ale tak niedługo może już być. Dane już są gromadzone, ale teraz otwierają się niezliczone możliwości ich analizowania i wykorzystania - dodaje.

Więcej danych, mniejsze koszty

- Kluczowe w obszarze Big Data jest wykorzystanie, czyli monetyzacja danych – podkreśla Piotr Prajsnar, prezes zarządu, Cloud Technologies SA, firmy, która gromadzi pliki cookies i jest w stanie personalizować przekazy reklamowe. – 80% naszych przychodów pochodzi z reklamy internetowej. Wiemy jak użytkownicy internetu korzystają z niego i na tej podstawie targetujemy reklamy. Wydajemy mniej środków na zakup „zmarnowanej” przestrzeni, a docieramy z precyzyjnym przekazem do potencjalnych klientów – mówi.

Jednak jak zaznaczył Aleksander Fafuła, manager w zespole Data Analytics, PwC, konsumenci, od których pochodzą dane wykorzystywane przez firmy, nie powinni obawiać się „inwigilacji”. - Przeliczając dane staramy się to robić „anonimowo”, traktując je jako całość, a nie jako konkretną osobę z mieniem, nazwiskiem i numerem PESEL – podkreślił.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.