Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: Big Data – wyzwanie dla biznesu (pełna relacja)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2017, 09:59
EEC 2017: Big Data – wyzwanie dla biznesu (pełna relacja)
fot. shutterstock.com

Danych o potencjalnych klientach firm jest mnóstwo, jednak nie zawsze te firmy potrafią je odpowiednio przetworzyć i wykorzystać. Kluczowym dla rozwoju obszaru Big Data jest czerpanie zysku z tych zasobów – wynika z debaty „Big Data – wyzwanie dla biznesu”, która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Big Data to – według słowników - w skrócie duże i różnorodne zbiory danych, których analiza i interpretacja może wydawać się trudna, ale jednocześnie wartościowa, ponieważ może prowadzić do zdobycia nowej wiedzy.

- Identyfikując potrzeby klienta, jesteśmy w stanie odpowiednio wykorzystać dane, które posiadamy – potwierdziła Izabela Bogumił, dyrektor zarządzający sektorem telekomunikacja i media, ING Bank Śląski SA. Jako przykład wykorzystania Big Data w instytucji bankowej podała funkcjonalności bankowości internetowej. – Jeśli klient co miesiąc robi przelew do określonego podmiotu, jesteśmy w stanie mu przypominać o tej czynności. Chcemy poprzez takie przykłady wychodzić na potrzeby klientów – tłumaczy.

Wojciech Wolny, prezes zarządu, EUVIC Sp. z o.o. zaznaczył, że w różnych zbiorach danych można odnaleźć nieskończone zasoby informacji o klientach – takich, których nigdy nie zadano by w ankietach, np. czy osoba starająca się o kredyt posiada zwierzęta domowe. A bank ma dane związane z płatnościami u weterynarza czy w sklepie zoologicznym. – Klienci jednak nie chcieliby mieć świadomości, że decyzje kredytowe podejmowane są o właśnie takie kryteria, ale tak niedługo może już być. Dane już są gromadzone, ale teraz otwierają się niezliczone możliwości ich analizowania i wykorzystania - dodaje.

Więcej danych, mniejsze koszty

- Kluczowe w obszarze Big Data jest wykorzystanie, czyli monetyzacja danych – podkreśla Piotr Prajsnar, prezes zarządu, Cloud Technologies SA, firmy, która gromadzi pliki cookies i jest w stanie personalizować przekazy reklamowe. – 80% naszych przychodów pochodzi z reklamy internetowej. Wiemy jak użytkownicy internetu korzystają z niego i na tej podstawie targetujemy reklamy. Wydajemy mniej środków na zakup „zmarnowanej” przestrzeni, a docieramy z precyzyjnym przekazem do potencjalnych klientów – mówi.

Jednak jak zaznaczył Aleksander Fafuła, manager w zespole Data Analytics, PwC, konsumenci, od których pochodzą dane wykorzystywane przez firmy, nie powinni obawiać się „inwigilacji”. - Przeliczając dane staramy się to robić „anonimowo”, traktując je jako całość, a nie jako konkretną osobę z mieniem, nazwiskiem i numerem PESEL – podkreślił.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH