Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: Chcemy być rozpoznawalni w Chinach jako dostawcy dobrych produktów spożywczych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-05-2017, 09:10
EEC 2017: Chcemy być rozpoznawalni w Chinach jako dostawcy dobrych produktów spożywczych
Andrzej Pieczonka, były konsul ekonomiczny RP w Szanghaju; fot. PTWP

– Chcemy być rozpoznawalni wśród Chińczyków nie tylko jako ojczyzna Chopina, ale też jako dostawca dobrych produktów spożywczych – powiedział podczas debaty EEC 2017 "Relacje Gospodarcze Chiny-Polska" Andrzej Pieczonka, były konsul ekonomiczny RP w Szanghaju.

– Pracujemy nad tym, by polskie brandy były coraz bardziej rozpoznawalne w Chinach. Stawiamy na handel. Chcemy coraz więcej sprzedawać – mówił podczas kongresu EEC 2017 Andrzej Pieczonka. Jak wskazał, należy pracować przede wszystkim nad brandem znaku handlowego Polski.

Podkreślił jednocześnie istotę organicznego modelu współpracy w relacjach gospodarczych Chiny-Polska: – Kraje, które chcą być rzetelnym i wiarygodnym partnerem dla Chińczyków powinny przyjmować organiczny model pracy – stwierdził.

Podczas swojej wypowiedzi odniósł się do tematu spadku eksportu do Chin: – To kwestia pecha. Coraz lepiej organizujemy się w  Chinach. Mamy np. Krajową Radę Drobiarstwa. Niestety trafiła nam się ptasia grypa, która przyhamowała nam eksport – powiedział.

Zaznaczył przy tym, że żeby dobrze sprzedawać towar, trzeba go dobrze dostarczyć nie tylko do portu, ale też do klienta. Jego zdaniem na ten moment naszą słabością w Chinach jest kwestia dystrybucji.

Dodał, że Chiny są dosyć transparentne, jeśli chodzi o tworzenie własnej strategii rozwoju. – Co do kierunków rozwoju tego kraju wszystko jest zapisane w XIII Planie Pięcioletnim. Tam wyraźnie napisano, na które branże Chińczycy stawiają. Są to m.in. branże innowacyjne i technologiczne.

Według niego bardzo dobrym pomysłem jest łączenie się firm. Jako przykład wskazał polską branżę drobiarską. – Dla małych i średnich firm może wystąpić problem skali. Mogą nie nadążyć z produkcją. Tak, gdzie to możliwe, należy tworzyć kluby eksporterów do Chin. To ułatwi też pozyskiwanie informacji – radził.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH