Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: niezbędne wsparcie administracji w ekspansji polskich firm

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 11-05-2017, 17:42
EEC 2017: niezbędne wsparcie administracji w ekspansji polskich firm
fot. PTWP (Michał Oleksy)

Wydaje się, że Polska robiła trochę za mało, by wesprzeć ekspansję zagraniczną polskich firm - mówił Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, podczas sesji „Dyplomacja ekonomiczna – nowe otwarcie?” w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Dotychczas wspierane były wielkie firmy tzw. oligarchów i duże spółki Skarbu Państwa - stwierdził Tomasz Pisula dodając, że znacznie bardziej wsparcia potrzebują małe i średnie firmy, które coraz częściej rozpoczynają działalność na obcych rynkach. - Jest dużo firm, które mają apetyt, by wyjść na rynki europejskie - mówił Pisula.

Znacznie większej pomocy wymagają jednak firmy, które planują odleglejszą ekspansję biznesową. - Z naszych obserwacji wynika, że nasi przedsiębiorcy czują się już w miarę komfortowo jeśli chodzi o rynki UE. Staramy się więc zachęcać firmy by wychodziły poza tę biznesową, europejską oczywistość - powiedział Cezariusz Kwaterski, naczelnik w Departamencie Współpracy Ekonomicznej MSZ. - To znacznie trudniejsze rynki, chociażby ze względu na większe odległości i trudniejszy dostęp do informacji - stwierdził urzędnik MSZ, dodając że dodatkowymi trudnościami są odmienne systemy prawne i - niekiedy - „nie dość ortodoksyjne przestrzeganie zasad gospodarki rynkowej”. - To wszystko sprawia, że działalność na tych rynkach wiąże się ze znacznie większym ryzykiem, a więc i przedsiębiorcy oczekują zupełnie innego wsparcia niż w Europie - podkreślił Cezariusz Kwaterski.

O tym, jak istotna może być pomoc nawet na podstawowym poziomie, mówił Jerzy Pietrucha, prezes Grupy Pietrucha. - Rozpoczęcie działalności na rynkach wschodzących niesie ze sobą dość duże koszty dla firm. To nie tylko koszty wyjazdów, ale przede wszystkim czas potrzebny na znalezienie i weryfikację kontrahentów - ocenił Jerzy Pietrucha, dodając, że wsparcie przedsiębiorców w tych działaniach przynosi wymierne korzyści dla firm. - W przypadku naszej firmy wypracowanie odpowiednich relacji biznesowych w Rwandzie trwało dwa lata - podkreślił prezes Grupy Pietrucha.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH