Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: Polscy przedsiębiorcy potrafią produkować żywność. Teraz muszą się nauczyć jak ją sprzedawać

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2017, 17:37
EEC 2017: Polscy przedsiębiorcy potrafią produkować żywność. Teraz muszą się nauczyć jak ją sprzedawać
Jakub Bierzyński, prezes OMD/ fot. PTWP

- Polscy przedsiębiorcy z sektora spożywczego mają przewagę technologiczną i cenową nad międzynarodowymi koncernami. Myślę, że walka rynkowa między polskimi firmami a globalnymi koncernami odbędzie się na polu marketingu i budowy marek - mówił na EEC 2017 podczas panelu „Od lokalnej firmy do globalnego biznesu” Jakub Bierzyński, prezes OMD.

- Polscy przedsiębiorcy muszą się nauczyć nie tylko produkować żywność ale i skutecznych mechanizmów jej sprzedaży. To warunek konieczny, żeby konkurować na międzynarodowych rynkach. Większość polskich producentów nie radzi sobie z tym zadaniem na polskim podwórku a za granicą radzi sobie jeszcze gorzej. Myślę, że to jest największe wyzwanie dla polskich przedsiębiorców - mówił podczas EEC 2017 Jakub Bierzyński.

Szef OMD dodał również, że rynek spożywczy w Polce jest rynkiem nasycony, trudno o innowacje produktowe i tworzenie trwałej przewagi konkurencyjnej. - Na tym rynku są dwa modele rozwoju. Jeden z nich prezentuje firma Maspex, która inwestuje w brandy, marki, budowanie znajomości tych marek i sprzedaży komunikacji bezpośredniej do klienta. Drugą opcją jest produkowanie marek własnych na zlecenie dużych sieci handlowych na niższych marżach. Wydaje się, że droga ekspansji produkcyjnej bez inwestycji w marketing i własne brandy po paru latach dynamicznego rozwoju praktycznie wyczerpała się - mówił prezes OMD.

Jego zdaniem przemysł spożywczy z perspektywy makroekonomicznej przespał ostatnie 5 lat jeśli chodzi o komunikację i marketing.

Jakub Bierzyński przytoczył, że w 2012 r. wydatki na marketing handlu nowoczesnego i przemysłu spożywczego były porównywalne, dzisiaj handel wydaje dwa razy więcej i podwoił swoje wydatki a spożywka działa w podobny sposób jak 5 lat temu – tzn. producenci i właścicieli marek spożywczych są w coraz większym stopniu zależni od relacji handlowych ze swoimi głównymi partnerami czyli sieciami handlowymi, które to bardzo dynamicznie rosną w siłę i coraz częściej to one dyktują warunki swoim dostawcom. W związku z tym sytuacja wydaje się trudna i marże producentów którzy nie mają swoich marek będą spadać ponieważ dyktuje warunki odbiorca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH