Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: „Producet concept, czyli produkt od zera” – pełna relacja

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-05-2017, 10:11
EEC 2017: „Producet concept, czyli produkt od zera” – pełna relacja
Debata EEC 2017 „Product concept, czyli produkt od zera”/ fot. PTWP

Podczas debaty „Product concept, czyli produkt od zera” w ramach EEC 2017 w Katowicach paneliści rozmawiali o tym jak kompleksowo podejść do nowego produktu, o roli analiz ekonomicznych i modeli biznesowych w strategii rynkowej produktu oraz o szansach nowego produktu na konkurencyjność rynkową.

Jacek Sadowski, właściciel i prezes firmy DEMO Effective Launching, który moderował panel „Producet concept, czyli produkt od zera” dyskusję rozpoczął od tezy, że niezależnie od tego czy jest to wojna, olimpiada sportowa czy produkt – za każdym zwycięstwem stoi strategia czy idea i przeważnie charyzmatyczny strateg. - Więc jak zaczynamy jakiś projekt musi temu przyświecać jakaś idea – zapewniał Jacek Sadowski.

Product concept – czyli jak wymyślić produkt, żeby odniósł on sukces

Ewa Dudzic, współwłaścicielka firmy Phenicoptere i marki Glov – przyznaje, że pierwszy produkt firmy – rękawiczka Glov do demakijażu twarzy – powstał ze zderzenia trzech czynników. - Po pierwsze naszej własnej potrzeby, bo ja wraz ze wspólniczką nie lubimy zmywać makijażu, bo mamy delikatną cerę. Po drugie pod wpływem panujących ekologicznych trendów – dzisiaj odchodzi się od chemii na rzecz ekologicznych produktów również w kosmetykach. Po trzecie z powodu posiadanej wiedzy na temat istniejącej technologii tworzenia mikro włókien i pomysłu zastosowania jej w branży kosmetycznej, czego nikt wcześniej nie zrobił – wylicza Ewa Dudzic.

I tak zrodził się pomysł stworzenia innowacyjnego produktu, którego na rynku wcześniej nie było – produktu Glov do demakijażu samą wodą, wielokrotnego użytku bezpiecznego, naturalnego, wygodnego, dla mobilnego społeczeństwa przydatnego podczas podróży.  

- Na początkową fazę poświęciłyśmy 2 lata, co było w pewnym momencie frustrujące, jednak wiedziałyśmy, że wszystkie elementy trzeba dopracować na początku, bo później nie będzie możliwości się cofnąć, by coś zmienić. Na początku wiele czasu poświęciłyśmy na testy konsumenckie i badania techniczne w laboratoriach chemicznych, kosmetycznych i dermatologicznych, to wszystko zrobiłyśmy, po to by wszystkie deklaracje produktu były potwierdzone badaniami. To nam procentuje cały czas, bo dzięki temu mamy twarde testy, że nasz produkt jest bezpieczny i nikomu nie zagraża – dodaje.  

Drugim elementem był teksty konsumenckie. - Skupiłyśmy się na mniejszej grupie naszych znajomych i rodzin, bo jako mały start up nie mieliśmy możliwości zrobienia profesjonalnych badań. Wyciągnęłyśmy pierwsze wnioski – w naszym przypadku były to informacje typu: jak używać nasz produkt, czy jest wygodny – dodaje. Ewa Dudzic przyznaje, że od początku jej firma myślała o rozwoju globalnym, międzynarodowym – pod tym kątem powstała nazwa produktu. – Na początku trzeba sobie nakreślić kierunek – którędy i gdzie chcemy dotrzeć, do jakiej grupy docelowej chcemy się kierować - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH