Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: Współpraca Gospodarcza Afryki i Europy Centralnej (pełna relacja)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2017, 17:30
EEC 2017: Współpraca Gospodarcza Afryki i Europy Centralnej (pełna relacja)
Prelegenci z II części IV Forum Współpracy Gospodarczej Afryki i Europy Centralnej. Fot. PTWP

Jak najefektywniej inwestować w Afryce i jak uniknąć pułapek – to pytania, nad którymi zastanawiali się paneliści podczas drugiej części IV Forum Współpracy Gospodarczej Afryki i Europy Centralnej, które odbyło się 10 maja 2017 roku w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

– Jednym z problemów polskich przedsiębiorców, którzy zamierzają inwestować w Afryce, jest wiedza. Można czasem zauważyć automatyczne przenoszenie na Afrykę pewnych oczekiwań i wiedzy, które posiadamy. Ale w Afryce rzeczywistość jest inna i następuje rozczarowanie. Niektóre kwestie, jak np. dystanse realnie rzutują na to, jak biznes w Afryce powinien być robiony – mówił Robert Zduńczyk, prezes Fundacji Ekonomicznej Polska-Afryka Wschodnia. 

Dodał, że natura i pogoda w Afryce mają większy niż w Europie wpływ na to, jak realizowany jest biznes. – Na przykład w Tanzanii po długim okresie braku deszczu nagle zaczęło bardzo padać i okazało się, że główne drogi zostały podmyte. I dostawy, zamiast odbyć się w ciągu 3-4 dni, odbywają się w ciągu 2 tygodni. Trzeba mieć tę wiedzę, żeby nie zakładać nierealnych oczekiwań. Przykładowo – gdy planujemy przedsięwzięcie w drugiej połowie maja w Tanzanii, trzeba uwzględnić porę deszczową. Tej wiedzy brakuje, np. nie zawsze przedsiębiorcy z Polski wiedzą, ile jest pór deszczowych i w jakim rejonie Afryki – tłumaczył Robert Zduńczyk.

– Dlatego ważna jest kwestia budowania wiedzy w różny sposób.  Najlepiej samodzielnie, ponieważ budowanie jej tylko w oparciu o informacje z internetu jest niewystarczające. Trzeba spędzić pewną ilość czasu na miejscu. Realizowanie przedsięwzięć z perspektywy klimatyzowanego hotelu nie jest dobre. Ponadto rozczarowanie przedsiębiorców wynika z podejścia Afrykańczyków do czasu – oni np. podchodzą z pokorą do tego, że pada deszcz – dodał Zduńczyk. 

W jaki więc sposób lepiej można poznać specyfikę Afryki? – Afryka jest jak młoda pani do wydania – ona nie przyjdzie do nas sama. Kraje zachodniej Europy, Chiny, Hindusi, Turcja, Iran i sami Afrykańczycy – z Maroka i Egiptu – działają na rynkach afrykańskich – tłumaczył Philip Mibenge, prezes Polsko-Afrykańskiej Izby Przemysłowo-Handlowej. 

– Aby lepiej ją poznać, trzeba do niej pojechać. Jestem pół-Polakiem, nie dorastałem w Polsce, ale bywałem tu często na wakacjach i pamiętam, co w telewizji pokazywano na temat Afryki. I do dzisiaj w telewizji pokazuje się, że w Afryce jest Sahara i dżungla, że można pojechać na safari i jest problem emigrantów. Pokazuje się problemy i biedę, więc stereotyp cały czas funkcjonuje – dodał Philip Mibenge. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.