Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: Współpraca Gospodarcza Afryki i Europy Centralnej (pełna relacja)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2017, 17:30
EEC 2017: Współpraca Gospodarcza Afryki i Europy Centralnej (pełna relacja)
Prelegenci z II części IV Forum Współpracy Gospodarczej Afryki i Europy Centralnej. Fot. PTWP

Jak najefektywniej inwestować w Afryce i jak uniknąć pułapek – to pytania, nad którymi zastanawiali się paneliści podczas drugiej części IV Forum Współpracy Gospodarczej Afryki i Europy Centralnej, które odbyło się 10 maja 2017 roku w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

– Jednym z problemów polskich przedsiębiorców, którzy zamierzają inwestować w Afryce, jest wiedza. Można czasem zauważyć automatyczne przenoszenie na Afrykę pewnych oczekiwań i wiedzy, które posiadamy. Ale w Afryce rzeczywistość jest inna i następuje rozczarowanie. Niektóre kwestie, jak np. dystanse realnie rzutują na to, jak biznes w Afryce powinien być robiony – mówił Robert Zduńczyk, prezes Fundacji Ekonomicznej Polska-Afryka Wschodnia. 

Dodał, że natura i pogoda w Afryce mają większy niż w Europie wpływ na to, jak realizowany jest biznes. – Na przykład w Tanzanii po długim okresie braku deszczu nagle zaczęło bardzo padać i okazało się, że główne drogi zostały podmyte. I dostawy, zamiast odbyć się w ciągu 3-4 dni, odbywają się w ciągu 2 tygodni. Trzeba mieć tę wiedzę, żeby nie zakładać nierealnych oczekiwań. Przykładowo – gdy planujemy przedsięwzięcie w drugiej połowie maja w Tanzanii, trzeba uwzględnić porę deszczową. Tej wiedzy brakuje, np. nie zawsze przedsiębiorcy z Polski wiedzą, ile jest pór deszczowych i w jakim rejonie Afryki – tłumaczył Robert Zduńczyk.

– Dlatego ważna jest kwestia budowania wiedzy w różny sposób.  Najlepiej samodzielnie, ponieważ budowanie jej tylko w oparciu o informacje z internetu jest niewystarczające. Trzeba spędzić pewną ilość czasu na miejscu. Realizowanie przedsięwzięć z perspektywy klimatyzowanego hotelu nie jest dobre. Ponadto rozczarowanie przedsiębiorców wynika z podejścia Afrykańczyków do czasu – oni np. podchodzą z pokorą do tego, że pada deszcz – dodał Zduńczyk. 

W jaki więc sposób lepiej można poznać specyfikę Afryki? – Afryka jest jak młoda pani do wydania – ona nie przyjdzie do nas sama. Kraje zachodniej Europy, Chiny, Hindusi, Turcja, Iran i sami Afrykańczycy – z Maroka i Egiptu – działają na rynkach afrykańskich – tłumaczył Philip Mibenge, prezes Polsko-Afrykańskiej Izby Przemysłowo-Handlowej. 

– Aby lepiej ją poznać, trzeba do niej pojechać. Jestem pół-Polakiem, nie dorastałem w Polsce, ale bywałem tu często na wakacjach i pamiętam, co w telewizji pokazywano na temat Afryki. I do dzisiaj w telewizji pokazuje się, że w Afryce jest Sahara i dżungla, że można pojechać na safari i jest problem emigrantów. Pokazuje się problemy i biedę, więc stereotyp cały czas funkcjonuje – dodał Philip Mibenge. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 507) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH