Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2018: Perspektywy branży rolno-spożywczej na rynkach zagranicznych (relacja+foto)

  • Autor: Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2018, 13:01

Strona 4 z 8

- Twierdzenie, że właściwie już pogrzebaliśmy jednolity rynek, jest nieprawdziwe. Spójrzmy na cały obraz, który nie jest czarny. Pozycja Czech jako odbiorcy polskiej żywności spadła na 5 miejsce ale czy wartość tego eksportu zmalała? Nie. Polskiej branży spożywczej nie przydarzyło się nic lepszego niż wejście do UE. Można powiedzieć, że są pewne oznaki kataru, ale do objawów choroby jeszcze daleko – dodał.

Prezes Grupy Maspex wskazuje, że jako Polska, przez nasze działania, nie powinniśmy przyczyniać się do protekcjonizmu.

- Tworzenie "polskich półek" i "gett" produktowych to zachęta dla innych, żeby robili tak samo. Powinniśmy być największymi zwolennikami internacjonalizmu i skupić się na tym żeby nie dawać powodu żeby być zaatakowanym. O ochronie swojego rynku najgłośniej krzyczą ci najsłabsi. Nie słyszę, żeby największe firmy narzekały, że są tak bardzo zagrożone - dodał.

Pawiński wskazuje, że należy odróżnić patriotyzm gospodarczy od - jak to określił - prymitywnego nacjonalizmu. - Oczekiwanie od konsumenta, że ma kupować produkt polski tylko dlatego, że jest polski jest błędne i bezczelne. Jeśli dany produkt wygrywa jakością i ma swoje unikalne cechy to super, ale nie wymagajmy od konsumenta, że ma preferować nasz tylko bo stąd jesteśmy. Uważam, że to droga donikąd - dodał.

Grupa Colian eksportuje do 70 krajów. Największym rynkiem jest Wielka Brytania. Piotr Grochowski, Business Development Manager, który reprezentuje przejętą na rynku brytyjskim spółkę Elisabeth Shaw, przyznał, że nie spotkał się z przejawami zakrojonego na szeroka skalę protekcjonizmu. Większy problem – według niego – stanowi dostęp do sieci handlowych.

– Jeżeli wielka piątka sieci – Tesco, Asda, część Wallmartu, Morrisson’s, Sainsbury’s – stanowią 75 proc. rynku brytyjskiego, a czterech graczy słodyczowych – Mars, Nestle, Mondelez, Ferrero – stanowi 80 proc. rynku, to tutaj upatrujemy sporych wyzwań i konkurencję. To walka o miejsce na półkach. Do tej pory funkcjonowaliśmy z produktami Colian na tzw. półkach etnicznych. Ten eksport wzrasta i dynamika zwiększa się. Nasze akwizycje w Wielkiej Brytanii wychodzą na przeciw tym trendom. Ulokowaliśmy się w Anglii i Irlandii i mamy już platformy sprzedażowe do rozwoju eksportu na tych rynkach. Rynek UK jest dla nas bardzo stabilny. Od momentu zakupu Elisabeth Shaw, czyli dwóch lat, dynamika rośnie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.