Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

EEC 2018: The future of the market. Nowy konsument

Jak startupy, młode firmy i nowo powstałe marki mogą skutecznie docierać do młodych konsumentów? – Komunikacja marek do młodych konsumentów powinna być zaskakująca i emocjonalna, warto też poznać sposób myślenia młodych i miejsca w internecie, w których się poruszają. Młodzi konsumenci oczekują ponadto mocno spersonalizowanej komunikacji i często weryfikują prawdomówność marek. Dla wielu dwudziestolatków smartfon jest nie tylko narzędziem konsumpcji treści wideo, ale staje się także narzędziem pracy – mówili uczestnicy debaty "The future of the market. Nowy konsument" odbywającej się podczas European Start-up Days – wydarzenia, które było częścią Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

EEC 2018: The future of the market. Nowy konsument
Debata "The future of the market. Nowy konsument". Fot. PTWP

Komunikacja marek do młodych osób powinna być zaskakująca i emocjonalna

- Jeśli marki chcą dotrzeć ze swoją komunikacją do osób z pokolenia Z oraz z grupy milenialsów, muszą dostosować swój przekaz do ich stylu zakupów i stylu życia - mówił Łukasz Zaleśny, Strategy & Innovation Director w firmie Blue 449.

- Gdy przyjrzymy się milenialsom i osobom z pokolenia Z, to jest to pierwsze pokolenie, które nie zna świata bez internetu. To są digital natives i to nie pozostaje bez wpływu na ich zachowania konsumenckie i zakupowe - mówił.

- Komunikacja marek musi być dostosowana do tego, w jakim świecie oni funkcjonują, jak kupują i jaką postawę mają do życia, nie tylko do zakupów - dodał.

Tłumaczył, że zmiana jest dla nich regułą. - Żyją w świecie cyfrowym, który wciąż się zmienia. Internet sprzed 5 lat to nie jest internet, który mają teraz. To co było modne kilka lat temu czy nawet kilka miesięcy temu, już teraz modne nie jest - mówił.

- Do tego mają dostęp do globalnej klasy: internet, Google, Wikipedia są w zasięgu ich ręki, więc wszystko kwestionują, sprawdzają, są ciągle w trybie nauki. Dlatego - w kontekście marek - dużo łatwiej im sprawdzić markę, czy nie jest fałszywa - wyjaśniał.

Dodał, że młode pokolenie, jeśli chodzi o internet, spotyka się z różnymi schorzeniami. - Między innymi są to nomofobia – chorują na to młodzi konsumenci, którzy czują strach, kiedy nie mają telefonu przy sobie; schorzenie, które nazywamy fomo – strach, że coś nas ominie, np. jeden dzień bez Facebooka i nie mamy kontroli nad tych wszystkim, boimy się, że coś nas omija - mówił ekspert.

- Ale są też duże pozytywy - na przykład to, że młodzi konsumenci są urodzonymi piarowcami. Świadomie korzystają z mediów społecznościowych, kreują się, w zasadzie kodują swój wizerunek w internecie – i to jest też bardzo ciekawe w kontekście współpracy z markami - dodał.

Zaznaczył, że osoby z pokolenia Z i milenialsi są bardzo wymagającymi konsumentami. - Przez to, że są bardzo wystawieni na bodźce i informacje, bardzo mocno je filtrują. W związku z tym ciężej przyciągnąć ich uwagę niż uwagę osób ze starszych pokoleń - tłumaczył.

więcej informacji:

European Start-up Days RSS ALERT    /    EEC 2018 RSS ALERT    /    Europejski Kongres Gospodarczy RSS ALERT    /    Łukasz Zaleśny RSS ALERT    /    Blue 449 RSS ALERT    /    Marcin Giżycki RSS ALERT    /    ING Bank Śląski RSS ALERT    /    Włodzimierz Schmidt RSS ALERT    /    IAB Polska RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Adrian Kostrzębski RSS ALERT    /    ESL Polska RSS ALERT    /    Bartek Sibiga RSS ALERT    /    DDOB RSS ALERT    /    DDOB.com RSS ALERT    /    Daily Dose Of Beauty RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    młodzi konsumenci RSS ALERT    /    Milenialsi RSS ALERT    /    pokolenie Z RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    startupy RSS ALERT    /    marki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.87.253.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.