Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

EEC 2019: Forum współpracy gospodarczej Polska-Chiny (relacja z debaty + galeria zdjęć)

Polska może zaoferować Chinom dobre marki i produkty, także żywność o czym w ramach debaty na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach mówili reprezentująca firmę Mlekpol Małgorzata Cebelińska i Piotr Kulikowski z Krajowej Rady Drobiarstwa. Za rozwojem współpracy naszych krajów przemawia m.in. rozwój transportu, w tym uruchomiony wkrótce terminal kontenerowy w Sławkowie. Ale eksporterzy alarmują, że wiele zależy od współpracy rządowej i apelują do polityków o wsparcie.

EEC 2019: Forum współpracy gospodarczej Polska-Chiny (relacja z debaty + galeria zdjęć)
fot. materiały prasowe PTWP

- Polityka, która komuś ma szkodzić, nie jest dobrą polityką i to musi zrozumieć prezydent Trump w polityce względem Chin. Bo tu wygrają Chiny! W chińskiej ekspansji gospodarczej za wiele zależy od polityki. Więc trzeba wypracować zasady współpracy – nie tak jak to robi administracja USA obecnie – mówił prof. Grzegorz W. Kołodko, dyrektor, Centrum Badawcze Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER, Akademia Leona Koźmińskiego

Kong Tianping, Senior Research Fellow, Institute of European Studies, Chinese Academy of Social Sciences podał, że w ciągu ostatnich 30 lat handlowa współpraca Polska – Chiny drastycznie się zwiększyła, szczególnie po wstąpieniu Polski do UE.

- To już kilka miliardów obrotów handlowych Polska - Chiny. Mamy inwestycje chińskie w Polsce, a Polska coraz śmielej inwestuje w Chinach. Widzimy w Polsce coraz więcej produktów chińskich, głównie elektronicznych. Chińczykom podobają się także polskie marki. Współpraca na trasie Chengdu – Łódź wygląda obiecująco - komentował. Jego zdaniem sporo szans na rozwój współpracy rodzą także bezpośrednie loty Pekin-Warszawa.

Marcin Piątkowski, Senior Economist, World Bank mówił, że im większa konkurencja tym lepiej. – Rekomendujemy wszystkim, aby planowali ekspansję do Chin. Bank Światowy co roku pożycza Chinom miliardy dolarów. Chiny są dużym inwestorem. Wydają już 1/5 kwot światowych na badania i rozwój. To oznacza, że przyszłość postępu technologicznego na świecie wkrótce będzie zależeć od tego co się dzieje w Chinach – mówił. I dodał, że Chiny - po 15 latach stagnacji - awansowały z 75. miejsca na 46. jeśli chodzi o klimat dla biznesu i inwestowania.

Rynek lotniczy Polska - Chiny rośnie. Jak podawał Rafał Milczarski, prezes zarządu, Polskie Linie Lotnicze LOT SA, w ubiegłym roku było to 71,5 tys. pasażerów na trasie Warszawa-Pekin i ponad 30 tys. – na trasie Warszawa-Szanghaj.

- Mamy ambitne plany rozwoju przewozów na trasie Polska - Chiny. Latamy 3 razy w tygodniu do Pekinu, ale nie możemy na razie zwiększyć tej liczby, ponieważ nie dostajemy slotów w Pekinie. Po otwarciu nowego lotniska, mamy szansę zwiększyć te przewozy – mówił Rafał Milczarski. Wspomniał także, że planowany Centralny Port Komunikacyjny będzie bramą do Azji. – Liczymy na 98 lotów tygodniowo do Chin. Patrzymy bardzo uważnie na rynek chiński i chcemy latać do wielu destynacji - mówił.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

więcej informacji:

Małgorzata Cebelińska RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    EEC 2019 RSS ALERT    /    Europejski Kongres Gospodarczy RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    Piotr Kulikowski RSS ALERT    /    Indykpol RSS ALERT    /    Krajowa Rada Drobiarska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.227.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.