Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

EEC 2019: Forum współpracy gospodarczej Polska-Chiny (relacja z debaty + galeria zdjęć)

Strona 3 z 4


Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
Data: 16-05-2019, 16:00

W dyskusji głos zabrał także Guo Peidong, dyrektor generalny, China Council For Promotion of International Trade. CCPIT to organizacja pozarządowa do promocji handlu. - Jesteśmy głosem biznesu i tworzymy mosty łączące podmioty biznesowe ze sobą. Mamy odziały w każdej chińskiej prowincji i 38 oddziałów zagranicznych, także w Polsce – mówił.

Guo Peidong podał, że w Polsce działa 76 chińskich firm. - Szybko się rozwijamy na coraz to nowych gałęziach przemysłu. Cieszę się, że obserwuję trend zainteresowania dużych chińskich firm inwestycjami w Polsce. Kiedy jedna chińska firma osiągnie sukces to wiele innych będzie chciało ją naśladować - mówił.

Jak będzie wyglądać przyszłość relacji Polski i Chin? Czy polityka ma znaczenie?

Zdaniem Guo Peidong, nie ma żadnych kolizji politycznych pomiędzy Polską a Chinami. - Mamy bardzo dobrą tradycję współpracy. W ostatnich 3 miesiącach jednak sytuacja zaczęła się zmieniać. Mamy szereg przyjacielskich uwag dotyczących sytuacji z USA. To jest problem polityczny, ale wpływa na współpracę gospodarczą. Mamy obawy, że firmy już działające w Polsce będą odczuwać tę sytuację, a ci, który chcą wejść na polski rynek pytają o bezpieczeństwo inwestowania w Polsce - mówił.

Reprezentujący sektor drobiarski Piotr Kulikowski podkreślił, że wierzy w potencjał współpracy z Chinami. Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza uczestniczy w targach – teraz np. w SIAL, które odbywają się obecnie.

 - W takich wydarzeniach biorą także udział te firmy, które jeszcze nie mają uprawnień do eksportu, ale wierzą, że kiedyś przyjdzie ich czas. Na SIAL firma Indykpol pokaz kulinarny z mięsem indyczym. Zatrudniliśmy chińskich kucharzy, którzy przygotują dania z indyka - mówił Piotr Kulikowski. - Chiny na pewno dopuszczą eksport drobiu z nowych zakładów i trzeba zrobić wszystko, aby to były polskie zakłady - podsumował.

Małgorzata Cebelińska przyznała, że Mlekpol sprzedaje w Chinach mleko Łaciate pod oryginalną marką. Nie na wszystkich rynkach jest to możliwe.

- Aktywnie działamy na rzecz rozwoju eksportu na rynku chińskim. Niedawno prowadziliśmy kampanię marketingową ze słynnym chińskim gimnastykiem i olimpijczykiem, który promował markę Łaciate w social mediach i mocno to wsparło sprzedaż w e-commerce. Jednak potrzebujemy także działań sektorowych. Polskim przedsiębiorcom potrzebna jest spójna strategia wypracowana we współpracy z rządem. Potrzebujemy choćby dni polskich w Chinach z wizytą premiera i mocnego wsparcia, sektorowych działań, a nie tylko działań jednostek - mówiła

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

więcej informacji:

Małgorzata Cebelińska RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    EEC 2019 RSS ALERT    /    Europejski Kongres Gospodarczy RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    Piotr Kulikowski RSS ALERT    /    Indykpol RSS ALERT    /    Krajowa Rada Drobiarska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.209.104.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.