Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

EEC 2019: w branży spożywczej małe firmy innowacyjne i start-upy jeszcze nie dojrzały do konsolidacji

Start-upy i małe firmy innowacyjne z branży spożywczej nie dojrzały jeszcze do konsolidacji i przejęć, ponieważ są jeszcze zbyt małe, by stać się celem, czy też aby przejmować. Są na razie w fazie rozwoju i same potrzebują kapitału oraz wsparcia - mówili prelegenci debaty "Rynek spożywczy. Czas konsolidacji", która odbyła się w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC 2019) w Katowicach.

EEC 2019: w branży spożywczej małe firmy innowacyjne i start-upy jeszcze nie dojrzały do konsolidacji
Od lewej: Cezary Bernat, Zenon Daniłowski, Piotr Grauer, Elżbieta Kopytko-Wojciechowska, Robert Kremser, Krzysztof Pawiński, Maciej Ptaszyński fot. PTWP

Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 30-05-2019, 11:23

Piotr Grauer, dyrektor, dział usług doradczych Grupy Deal Advisory KPMG mówił, że branże innowacyjne i start-upy nie „cierpią” na problem konsolidacji, bo nie są jeszcze w takiej fazie rozwoju, ale cierpią na brak kapitału na rozwój oraz brak wsparcia organizacyjnego, marketingowego czy rynkowego. - Te innowacyjne firmy są w większości przypadków zbyt małe, żeby być na celowniku funduszy private equity, dla których skala przejęć  to ok. 10 mln euro – mówił Piotr Grauer. 

Elżbieta Kopytko-Wojciechowska, dyrektor zarządzająca sektorem rolno-spożywczym w ING Bank Śląski mówiła, że na razie koncepcja inwestycji firm zagranicznych w start-upy w Polsce takie jak np. firmy produkujące roślinne zamienniki mięsa nie jest jeszcze popularna i nie ma zbytniego zainteresowania, bo zwroty z inwestycji są bardzo niepewne.

Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex mówił z kolei, że firmy, które stają się łakomym kąskiem do przejęć dla dużych firm spożywczych już nie są start-upami. I podkreślił, że start-upy trzeba na początku wspierać.

– Te innowacje pomysły i start-upy trzeba na początku chronić z nadzieją na ich przyszłą wartość. Trzeba jednak oddzielić dwie rzeczy – innowacyjność, która jest czymś koniecznym w naszym biznesie i który jest tym napędzany, ale jest też innowacja taka, która np. dzieje się w nowoczesnych technologiach, czyli rewolucja, przełom, który zmienia wszystko. Sądzę zatem, że ważna jest innowacja rozumiana jako ewolucja, a nie rewolucja. I do nowoczesnych technologii trzeba podejść jak do mody męskiej, czyli być zawsze pół kroku z tyłu od awangardy - w branży spożywczej cenię sobie więc tę dozę konserwatyzmu, która stabilizuje biznes – mówił Krzysztof Pawiński. 

Zenon Daniłowski, prezes zarządu spółki Makarony Polskie mówił zaś, że o branży makaronów można pomyśleć jak o branży całkiem nieinnowacyjnej, jednak wskazał, że są np. makarony z groszku zielonego czy ciecierzycy, ponieważ także w tym segmencie konsument szuka doznań smakowych i branża jest skazana na dostarczanie konsumentom innowacyjnych produktów.

więcej informacji:

EEC 2019 RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    innowacyjność RSS ALERT    /    start-up RSS ALERT    /    start-upy w Polsce RSS ALERT    /    Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Piotr Grauer RSS ALERT    /    Elżbieta Kopytko-Wojciechowska RSS ALERT    /    Krzysztof Pawiński RSS ALERT    /    Maciej Ptaszyński RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.