Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

EEC 2019: Wielkie przyspieszenie. Przyszłość rynku spożywczego (relacja+zdjęcia)

Choć dzisiejszy konsument chce próbować nowości i odżywiać się zdrowo, jest też bardzo tradycyjny i niechętnie płaci dodatkową premię za bardziej ekologiczny produkt lub opakowanie. Nowe sposoby dystrybucji i nisze są szansą dla start-upów, które zaczynają podgryzać pozycję dużych graczy. Ci z kolei odpowiadają przejęciami i wejściem w nowe kategorie produktowe - to główne wnioski z debaty "Wielkie przyspieszenie. Przyszłość rynku spożywczego" na Europejskim Kongresie Gospodarczym EEC 2019.

EEC 2019: Wielkie przyspieszenie. Przyszłość rynku spożywczego (relacja+zdjęcia)
Uczestnicy debaty "Wielkie przyspieszenie. Przyszłość rynku spożywczego" na EEC 2019, fot. PTWP

Wstępem do debaty była prezentacja Artura Marszałkiewicza, partnera zarządzającego, Corporate Finance, CRIDO

- Mamy trend na ekologię, młodsze pokolenie nie gotuje, kupuje mniej i zgodnie z zasadą "im mniej, tym lepiej". Liczy się jakość. Polski rynek żywności ekologicznej jest wciąż niewielki, ale będzie rósł. Będziemy jeść mniej mięsa, choć dzisiejsze poziomy spożycia są wysokie. Wszystko, co jemy powinno mieć coraz niższy wpływ na środowisko, jeśli opakowanie to najlepiej biodegradowalne, zwłaszcza, że na horyzoncie szykuje się zakaz wykorzystywania butelek PET - mówił.

Pierwsza części dyskusji była poświęcona konsumentowi, jego oczekiwaniom i próbie odpowiedzi na pytanie czy jest on faktycznie świadomy i wymagający czy wciąż tradycyjny i konserwatywny w swoich preferencjach.

Michał Czerwiński, prezes zarządu Purella Food, jest zdania, że należy obserwować trendy i odwoływać się do młodych ludzi, ale myśląc o szerokiej dystrybucji i budowaniu silnej marki, mówimy o rynku wciąż tradycyjnym, który będzie się zmieniał bardzo powoli.

- Rynek polski nadal jest bardzo tradycyjny. Polacy chcą próbować nowości i odżywiać się zdrowo, ale z drugiej strony są bardzo tradycyjni. Cena wciąż jest niezwykle istotna, co nie jest proste w połączeniu z wysoką jakością. To wszystko trzeba połączyć żeby nasze produkty sprzedawały się nie tylko w Wilanowie, ale i w innych miastach Polski - dodał.

Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel zauważył, że wiele firm obecnych na rynku tak długo jak Wedel wpada w pułapkę bycia "oldschoolową" marką.

- My też w nią wpadliśmy i wygrzebujemy się z niej. Na szczęście czekolada i słodycze to produkty, który jedzą wszyscy. Tak więc był to głównie problem komunikacyjny i marketingowy. (...) O ile dziadkowie cały czas oglądają telewizję i jest to dla nich główne źródło marketingu, młodzi stawiają głównie na social media i internet. Dlatego nasz kontent na Facebooku, Instagramie czy YouTube jest inny i dostosowany do każdego z tych mediów. (...) Staramy się połączyć elementy tradycyjne z nowoczesnymi. Jest to lawirowanie, które nie jest łatwe, ale w przypadku produktu masowego kupowanego przez wszystkich trzeba się mocno starać żeby nie stracić starszych, a jednocześnie zyskiwać młodych konsumentów - dodał.

więcej informacji:

EEC 2019 RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    Agnieszka Kubera RSS ALERT    /    Artur Marszałkiewicz RSS ALERT    /    Krzysztof Pawiński RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    Michał Czerwiński RSS ALERT    /    konsument RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.227.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.