Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: 10 kluczowych wydarzeń na rynku spożywczo-handlowym w marcu

Dylematy związane z markami własnymi, inwestycje ZM Silesia, Polski Koszyk, Dino Polska, Carlsberga czy Farmio, zmiany u gastronomicznego giganta, przygotowania do Europejskiego Kongresu gospodarczego - tym żył rynek w minionym miesiącu. zobacz nasze unikalne zestawienie gorących tematów marca.

Ekonomiczny poniedziałek: 10 kluczowych wydarzeń na rynku spożywczo-handlowym w marcu
ekonomiczny poniedziałek
fot. unsplash.com

POLECAMY ARTYKUŁ W STREFIE PREMIUM: 30 najważniejszych wydarzeń w branży handlowo-spożywczej w I kwartale 2019 r.

1. Z początkiem marca premier Morawiecki zapewnił, że rząd zamierza doprowadzić do tego, żeby na "półkach były towary z markami polskimi, a nie tylko (…) z markami sklepów wielkopowierzchniowych". Tymczasem z danych Nielsena wynika, że w Polsce w 2017 marki własne osiągnęły 19,6% udziałów wartościowych (łączny koszyk spożywczy i chemiczny). Morawiecki dodał, że przy powstawaniu ustawy, która promować będzie polskie marki, rząd będzie "korzystał z najlepszych wzorców w UE". "Bo inne kraje sprytnie bronią swoich własnych rynków, a my mamy za bardzo liberalne, po rządach Platformy, spojrzenie" - zaznaczył. Zdaniem premiera, polskie rolnictwo musi być wygranym w handlu detalicznym i hurtowym. Według Morawieckiego, nowa ustawa "bardzo zmieni siłę negocjacyjną polskich rolników". Za stworzenie nowej regulacji jest Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

2. - Do 2022 roku chcemy zwiększyć moce produkcyjne o 8 tys. ton miesięcznie. Cel ten zamierzamy osiągnąć zarówno poprzez rozwój organiczny ale również poprzez akwizycję - zapowiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Rusin, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

3. Spółka Polski Koszyk, prowadząca market internetowy pod adresem polskikoszyk.pl, ogłosiła plany rozwoju na najbliższe lata. Wynika z nich, że zamierza intensywnie rozwijać sprzedaż za granicą, stać się spółką publiczną (co oznacza debiut na giełdzie) oraz utrzymać dotychczasowe średnie roczne tempo wzrostu (CAGR), które dla ostatnich trzech lat wynosi 122%.

4. Dino Polska liczy w kolejnych kwartałach na dalszą poprawę wyników i utrzymanie wysokiej dynamiki sprzedaży LFL - poinformowała spółka w raporcie rocznym. Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w czwartym kwartale 2018 roku 98,8 mln zł wobec 98,7 mln zł konsensusu - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego. W całym 2018 roku grupa zanotowała 307,6 mln zł zysku netto, 44 proc. więcej rdr. "W 2019 r. będziemy kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacujemy na około 850 mln zł. Planujemy otwarcie większej liczby sklepów niż w 2018 r. oraz kolejne inwestycje w centra dystrybucyjne i moce produkcyjne" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Szymon Piduch. 

więcej informacji:

inwestycje RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    rynek spożywczy RSS ALERT    /    ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.4.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.