Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: 10 najciekawszych wydarzeń na rynku spożywczo-handlowym w czerwcu

Kłopoty ZM Henryk Kania, zamieszanie związane z mięsem bobrów, wspólny projekt Mlekovity i Sokołowa, zmiana na stanowisku prezesa Bakallandu - to tylko niektóre z najciekawszych wydarzeń w branży rolno-spożywczo-handlowej w czerwcu. Zapraszamy do lektury naszego redakcyjnego zestawienia!

Ekonomiczny poniedziałek: 10 najciekawszych wydarzeń na rynku spożywczo-handlowym w czerwcu
ekonomiczny poniedziałek
fot. shutterstock.com

Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
Data: 01-07-2019, 06:14

PRZECZYTAJ TAKŻE W STREFIE PREMIUM: Tym żyła spożywczo-handlowa branża w I półroczu! 30 kluczowych wydarzeń

1. Zgodnie z zapowiedziami szefa Jeronimo Martins, w tym roku sieć Biedronka ma uruchomić 50 sklepów w mniejszym formacie (400-500 mkw., czyli mniejsze o połowę od standardowej placówki). Według informacji serwisu dlahandlu.pl takie sklepy będą uruchamiane pod koniec trzeciego i w czwartym kwartale. Obecnie firma ma ok. 400 sklepów o powierzchni poniżej 500 mkw., które były otwierane w poprzednich latach. Przykładem takiej placówki jest sklep w warszawskim Centrum Praskim Koneser, z powierzchnią sali sprzedaży 340 mkw. powierzchni.

2. Co dalej z ZM Henryk Kania? Choć o trudnej sytuacji Zakładów Mięsnych Henryk Kania wiemy od miesięcy, początek czerwca przyniósł dla spółki splot wyjątkowo niekorzystnych zdarzeń. Szansą na uratowanie firmy jest uruchomione 7 czerwca postępowanie restrukturyzacyjne. Warto jednak pamiętać, że zarówno jego przebieg, jak i ewentualne pomyślne zakończenie nie zależy już tylko i wyłącznie od zarządu ZM Kania. Niekorzystne dla spółki wydarzenia przyspieszyły po opublikowaniu 30 maja raportu finansowego po I kwartale 2019 roku. Zakłady Mięsne Henryk Kania zakończyły pierwsze trzy miesiące 2019 roku sumą 230,6 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 268,7 mln zł w I kwartale 2018 r. W I kwartale 2019 r. spółka zanotowała 9,9 mln zł straty netto wobec 10,1 mln zł zysku w analogicznym okresie 2018 r. Czytaj także: Mięso na wtorek: Co dalej z ZM Henryk Kania?

3. Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - dokonała aktualizacji strategii rozwoju na lata 2017-2022. Zamierza w tym okresie nie tylko zarządzać siecią liczącą co najmniej 400 lokali, ale także nawiązać współpracę z nie mniej niż 1000 punktów gastronomicznych w programie afiliacyjnym. 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    Bakalland RSS ALERT    /    Mlekovita RSS ALERT    /    Sokołów SA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.134.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.