Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: Branża logistyczna mierzy się z brakami kadrowymi

Wyzwania kadrowe dotykają obecnie wiele sektorów gospodarki, w tym te związane z transportem, spedycją i logistyką. Firmy logistyczne stanową istotny element w łańcuchu dostaw żywności, dlatego ważna jest dla nich efektywna polityka kadrowa, aby problemy z niedoborem pracowników nie przekładały się na jakość współpracy z sieciami handlowymi oraz z producentami żywności.

Ekonomiczny poniedziałek: Branża logistyczna mierzy się z brakami kadrowymi
ekonomiczny poniedziałek
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 26-08-2019, 07:02

– W ostatnich latach doszło do wzmożenia kilku trendów, których kumulacja ma duży wpływ na działanie branży związanej z transportem, spedycją i logistyką. Wśród kluczowych czynników wpływających na branżę logistyczną możemy wymienić przede wszystkim wzrost kosztów pracy, niski poziom bezrobocia powodujący niedobór m.in. kierowców oraz pracowników magazynowych, rosnące koszty energii, ograniczoną dostępność środków transportu w odniesieniu do zapotrzebowania oraz zmieniające się oczekiwania pracowników, a także nowe regulacje prawne – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Ksenia Sarna Kierownik ds. Szkoleń i Rozwoju Fresh Logistics Polska.

– Obserwujemy niedobór wykwalifikowanych pracowników magazynowych, których deficyt jest widoczny w regionach Polski, w których zlokalizowane są centra dystrybucyjne Fresh Logistics Polska. Warto podkreślić tutaj słowo „wykwalifikowanych” czyli największą trudnością jest znalezienie pracowników z doświadczeniem i uprawnieniami takimi jak kwalifikacje do obsługiwania wózków widłowych oraz operatorów wózków wysokiego składowania – dodaje Ksenia Sarna.

– W Fresh Logistics Polska staramy się zawsze reagować z wyprzedzeniem na potencjalne problemy kadrowe. Naszym nadrzędnym celem jest tworzenie angażującego miejsca pracy, tak aby utrzymać najlepszych pracowników i pozyskać nowych, kompetentnych specjalistów – dodaje.

Małgorzata Hornig, dyrektor HR, ID Logistics Polska również zauważa, że sytuacja branży logistycznej w obszarze braków kadrowych jest obecnie głównym tematem rozmów dotyczących prowadzenia biznesu. – Trudności dotyczą przede wszystkim pozyskiwania i utrzymania pracowników zatrudnionych na stanowiskach podstawowych – operacyjnych tj. magazynierów i operatorów wózków widłowych – tłumaczy.

Dodaje, że nie jest to nowością, ponieważ stan taki utrzymuje się od kilku lat. – W najbliższym czasie nie powinniśmy liczyć na znaczną poprawę. Długoterminowo rozwiązaniem zapewne okaże się zwiększenie automatyzacji operacji magazynowych – wyjaśnia.

– Braki kadrowe nie są jednak czynnikiem blokującym rozwój biznesu. ID Logistics sprawnie radzi sobie z wyzwaniami rynku pracy. Nasze działania opierają się m.in. na szczególnej dbałości o warunki i atmosferę pracy. Staramy się stale doskonalić umiejętności i kompetencje kierowników w zakresie zarządzania zespołem. Stawiamy na wysoki poziom współpracy oraz partnerskie relacje z dostawcami w obszarze HR, w tym przede wszystkim z agencjami pracy tymczasowej – informuje przedstawicielka ID Logistics.

więcej informacji:

ID Logistics RSS ALERT    /    Małgorzata Hornig RSS ALERT    /    Ksenia Sarna RSS ALERT    /    Fresh Logistics Polska RSS ALERT    /    Marek Kwiatkowski RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT    /    transport RSS ALERT    /    łańcuch logistyczny RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.