Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek. Bruksela walczy z plastikową epidemią. Co to oznacza dla branży spożywczej?

Strona 3 z 5

Czy firmy są w stanie, w tak krótkim czasie, dostosować linie produkcyjne do nowych wymagań, także systemy zbiórki, by uzyskać wymagane poziomy?

- Przemysł spożywczy nie ma tu większego wyboru. Prawo jest prawem i musi zostać wypełnione w nakazanym terminie. Będzie to bardzo trudne i szkoda, że twórcy dyrektywy nie wysłuchali głosu producentów wód i napojów oraz branży mleczarskiej, którzy proponowali zupełnie inne rozwiązania. Odnośnie systemów zbiórki, tu przemysł sam zainicjował szereg działań zwiększających zbiórkę i recykling butelek plastikowych. Nikt bowiem nie chce aby cenny surowiec zawarty w opakowaniach ulegał spalaniu czy składowaniu na wysypiskach. Te projekty będą rozwijane tak, aby korzyść odnieśli wszyscy: mieszkańcy, samorządy, producenci oraz recyklerzy – dodaje dyrektor PFPŻ.

Wielu producentów żywności i napojów oraz przedstawicieli gastronomii i handlu, nie czeka na ostateczne unijne wytyczne, ale próbuje zmierzyć się z tym tematem już teraz…

Artur Jastrząb, wiceprezes Żywiec Zdrój S.A. przyznaje, że kwestia opakowań, w tym opakowań plastikowych stanowi obecnie jedno z największych wyzwań zarówno dla Polski, jak i całego świata, a stosowane metody produkcji oraz sposoby korzystania z nich wymagają znaczących zmian. Zwłaszcza, że opakowania pozwalają zapewnić wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów, po które mogą sięgać konsumenci w każdym miejscu i czasie.

- Jako firma bierzemy pełną odpowiedzialność, zarówno za sam produkt, jak i jego opakowanie. Jesteśmy przekonani, że plastik nie może trafiać do środowiska naturalnego, dlatego nie czekając na zmiany prawa, podjęliśmy zdecydowane działania. W czasie grudniowego szczytu klimatycznego ONZ w Katowicach (COP 24) ogłosiliśmy zobowiązanie, zgodnie z którym już w 2020 r. taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzimy na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Koszty realizacji tych działań zostaną w pełni pokryte przez Żywiec Zdrój. Zobowiązaliśmy się również do tego, że wspólnie z partnerami będziemy działać na rzecz efektywnego systemu zbiórki i recyklingu opakowań w Polsce, tak by umożliwić ponowne wykorzystanie plastiku jako wartościowego surowca. Będziemy stopniowo zwiększać udział przetworzonego plastiku w swoich butelkach, jednocześnie pracując nad rozwiązaniami alternatywnymi dla plastikowych opakowań. Jesteśmy przekonani, że odpowiedzialne traktowanie plastiku – jako cennego surowca, który można powtórnie przetworzyć – przybliży nas do gospodarki obiegu zamkniętego – dodaje wiceprezes Żywiec Zdrój.

więcej informacji:

ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    Single Use Plastic RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    Paulina Kaczmarek RSS ALERT    /    recykling opakowań RSS ALERT    /    opakowania plastikowe RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT    /    Tomasz Jopek RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    Artur Jastrząb RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Stanisław 2019-02-11 13:37:09
    Artykuł bardzo ciekawy. Szkoda ,że wpleciono w niego tyle reklamy firm korporacyjnych a nie przedstawiono bardziej gruntownej oceny związanej ze środowiskiem. Projekt Dyrektywy zawiera również wady i niestety niektóre decyzje doprowadzą do zwiększonej emisji tworzyw sztucznych do środowiska. Poza tym projekt Dyrektywy jest niespójny z prawem UE co wykazali już specjaliści niemieccy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.174.43.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.