Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek. Bruksela walczy z plastikową epidemią. Co to oznacza dla branży spożywczej?

Strona 4 z 5

Z kolei Coca Cola zapowiedziała na początku 2019 r., że będzie wdrażać w Polsce cele globalnej inicjatywy Świat bez Odpadów i zamierza stworzyć system zamkniętego obiegu w gospodarce. Spółka postawiła na współpracę z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się kwestiami ochrony środowiska, wsparcie samorządów w selektywnej zbiórce odpadów poprzez dostarczanie im niezbędnej infrastruktury, a także edukację konsumentów.

Także Nestlé zadeklarowało, że dąży do tego, aby 100% wykorzystywanych przez nią opakowań nadawało się do recyklingu lub ponownego użytku. Szczególny nacisk kładzie także na unikanie wytwarzania odpadów z tworzyw sztucznych.

Niedawno także przedstawiciele sieci Tesco poinformowali o swoich zobowiązaniach dotyczących zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Do roku 2025 wszystkie produkty marki własnej tej sieci mają być w 100 proc. możliwe do ponownego przetworzenia. Firma zapowiedziała także, że ograniczy także skalę odpadów opakowaniowych w swoich sklepach.

Okiem radcy prawnego

Tomasz Jopek, radca prawny z Kancelarii Radcy Prawnego Tomasz Jopek, przyznaje, że choć z punktu widzenia ochrony środowiska proponowane zmiany należy ocenić pozytywnie, nie ulega wątpliwości, że będą one miały duży wpływ na producentów żywności oraz gastronomię.

- Podmioty te będą musiały zmierzyć się zarówno z dostosowaniem działalności do nowych przepisów prawa i wdrożeniem stosownych zmian oraz poniesieniem kosztów z nimi związanych. Ponadto konieczne będzie podjęcie odpowiednich działań mających na celu pozyskanie alternatywnych rozwiązań dla zastąpienia opakowań, czy elementów plastikowych, których użycie ma zostać wyeliminowane lub ograniczone. Wydaje się, że przedmiotowe zmiany najmocniej odczują producenci materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz podmioty z branży gastronomicznej serwujące jedzenie na wynos, ale także producenci żywności i sieci handlowe. Dla producentów materiałów opakowaniowych niejednokrotnie może to oznaczać całkowitą zmianę zakresu działalności – mówi radca prawny.

Ekspert zwraca uwagę, że nie bez znaczenia jest fakt, iż wprowadzane zmiany wygenerują duży popyt na alternatywę dla plastiku, stąd istotnym wydaje się odpowiednio wczesne podjęcie przez przedsiębiorców działań w celu zapewnienia odpowiednich źródeł opakowań i materiałów zgodnych z dyrektywą.

więcej informacji:

ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    Single Use Plastic RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    Paulina Kaczmarek RSS ALERT    /    recykling opakowań RSS ALERT    /    opakowania plastikowe RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT    /    Tomasz Jopek RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    Artur Jastrząb RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Stanisław 2019-02-11 13:37:09
    Artykuł bardzo ciekawy. Szkoda ,że wpleciono w niego tyle reklamy firm korporacyjnych a nie przedstawiono bardziej gruntownej oceny związanej ze środowiskiem. Projekt Dyrektywy zawiera również wady i niestety niektóre decyzje doprowadzą do zwiększonej emisji tworzyw sztucznych do środowiska. Poza tym projekt Dyrektywy jest niespójny z prawem UE co wykazali już specjaliści niemieccy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.174.43.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.