Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek. Bruksela walczy z plastikową epidemią. Co to oznacza dla branży spożywczej?

Strona 5 z 5

- Nie ulega wątpliwości, iż ograniczenie plastiku w sektorze spożywczym nie będzie łatwe, jednak nie sposób też stwierdzić, że sektor spożywczych nie może funkcjonować bez plastiku. Już teraz na rynku funkcjonują produkty alternatywne dla plastikowych jak np. tekturowe talerzyki, papierowe kubki, drewniane mieszadełka do kawy, bambusowe słomki, tekturowe tacki itp. Podobnie w przypadku jednorazowych toreb plastikowych, mogą one zostać zastąpione przez torby papierowe, jak i powoli rozwija się produkcja toreb z siatki bawełnianej. Rozwijają się również relatywnie nowe projekty, jak np. produkcja talerzy z otrąb pszennych. Zasadne wydaje się przyjęcie, iż w związku z wystąpieniem popytu pojawią się też inne opakowania z materiałów bardziej przyjaznych środowisku - dodaje Tomasz Jopek.

Oczywiście można obawiać się, iż szczególnie w początkowym okresie wprowadzanie zmian wymaganych przez dyrektywę, będzie znacznie bardziej kosztowne niż używanie dotychczasowego plastiku, co może się również przełożyć na wyższe ceny w relacji b2b jak i na wyższe ceny dla konsumentów. Jednak trzeba pamiętać, że opakowania środków spożywczych mają przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo żywności, w związku z tym wszelkie alternatywy dla plastiku będą musiały brać ten element pod uwagę jako kluczowy.

                             

Ochrona środowiska naturalnego przed zalewem plastikowymi opakowaniami jednorazowego użytku odbiła się szerokim echem, również w Social Mediach. Warto choćby wspomnieć o akcjach NOiZZ i Arety Szpury pod hasłem"Tu pijesz bez słomki" oraz "Coś dla planety":

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    Single Use Plastic RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    Paulina Kaczmarek RSS ALERT    /    recykling opakowań RSS ALERT    /    opakowania plastikowe RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT    /    Tomasz Jopek RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    Artur Jastrząb RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Stanisław 2019-02-11 13:37:09
    Artykuł bardzo ciekawy. Szkoda ,że wpleciono w niego tyle reklamy firm korporacyjnych a nie przedstawiono bardziej gruntownej oceny związanej ze środowiskiem. Projekt Dyrektywy zawiera również wady i niestety niektóre decyzje doprowadzą do zwiększonej emisji tworzyw sztucznych do środowiska. Poza tym projekt Dyrektywy jest niespójny z prawem UE co wykazali już specjaliści niemieccy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.208.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.