Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: Jak budować markę narodową?

Co to jest marka narodowa? – Dzisiaj jest to przedmiot nauki i wszelkich działań marketingowo-promocyjno-politycznych, ponieważ służy wyróżnieniu i uatrakcyjnieniu oferty danego kraju z uwagi na jego położenie geograficzne, kulturę, sztukę, kuchnię, destynacje turystyczne, gospodarkę i markowe produkty – tłumaczy Andrzej Szumowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard.

Ekonomiczny poniedziałek: Jak budować markę narodową?
ekonomiczny poniedziałek
Andrzej Szumowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard, fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 16-12-2019, 06:29

Andrzej Szumowski, prezes zarządu w Stowarzyszeniu Polska Wódka, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard tłumaczy, że już od czasów Fenicji i starożytnego Egiptu kraje starały wyróżnić się spośród innych. – Dzisiaj jest to głęboka wiedza, bo za tym idą pieniądze, rywalizacja w obszarze turystyki i atrakcyjność inwestycji, co też przekłada się na pieniądze – mówi. 

Podkreśla, że markami narodowymi są przedsiębiorcy, ich firmy, produkty i usługi. – Rozmowy z obcokrajowcami, współpraca z nimi i wszystko inne, co biznesmeni robią za granicą, wpływa na wizerunek naszego kraju. Swoją aktywnością i działaniem każdy z nas wypełnia wizerunek marki narodowej – wyjaśnia. 

Japonia, Szwajcaria, Argentyna: Jak się tworzy marki narodowe? 

Szumowski wskazuje, że wizerunek kraju wpływa na produkt. – Jakie mamy pierwsze skojarzenia, gdy usłyszymy „Szwajcaria”? Produkty wysokiej jakości, drogie, solidne, bezpieczne. Podobnie Niemcy: myślimy – warto zapłacić drożej, ale za solidny produkt. Ale jeżeli wymieniłbym kraj typu Nigeria – powstają wątpliwości, czy produkt  z tego państwa nawet ładnie wyglądający spełnia nasze oczekiwania. Czy opłaca się kupić taniej, nie mając pewności, jaka jest jego jakość – tłumaczy. 

– Nie byłoby marki szwajcarskiej czy niemieckiej, gdyby nie marki produktowe, nauka, intelekt, które tworzyły markę szwajcarską czy niemiecką przez dziesiątki, a nawet setki lat. W efekcie sumarycznym obrazy produktów kształtują wizerunek kraju – wyjaśnia Szumowski. 

Podaje też przykłady budowania marek narodowych przez inne kraje. – Argentyna rozpoznawalna jest jako producent wołowiny i wina. Ale nie promuje się informacją, że sprzedaje wino, bo  trunek ten dostępny jest w prawie każdym kraju. Argentyńczycy mówią: „My mamy Malbec”. Czyli w myśl podstawowej zasady marketingu: wyróżnij się albo giń – tłumaczy. 

Jego zdaniem alkohol jest częścią naszej światowej cywilizacji i kulturowego DNA. – Wszędzie tam, gdzie można spożywać alkohol – on jest. Mówimy o budowaniu wizerunków kraju poprzez marki narodowe, gdzie w wielu przypadkach właśnie alkohol jest tą marką – zauważa. 

więcej informacji:

Andrzej Szumowski RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Polska Wódka RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    Polska Wódka RSS ALERT    /    alkohol RSS ALERT    /    marka narodowa RSS ALERT    /    Izba Zbożowo-Paszowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.