Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: Na ile spowolnienie gospodarcze dotknie branżę spożywczą?

Kończy się sprzyjająca gospodarce faza cyklu koniunkturalnego, więc termin „spowolnienie gospodarcze” odmieniany jest przez wszystkie przypadki przez ekspertów, analityków oraz przedsiębiorców. W jakim stopniu te zmiany mogą dotyczyć branży spożywczej?

Ekonomiczny poniedziałek: Na ile spowolnienie gospodarcze dotknie branżę spożywczą?
ekonomiczny poniedziałek

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 15-02-2019, 10:51

Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska SA uważa, że branża rolno-spożywcza jest relatywnie odporna na skutki spowolnienia gospodarczego na tle pozostałych sektorów. – Żywność jest niezbędna do życia, stąd też popyt na nią jest stosunkowo stabilny. W warunkach pogorszenia sytuacji finansowej o wiele łatwiej jest bowiem zrezygnować z zakupu nowego samochodu, telewizora, perfum czy wycieczki zagranicznej niż znacząco ograniczyć wydatki na żywność – tłumaczy ekonomista.

Podobnego zdania jest Sonia Buchholtz, ekonomistka z Konfederacji Lewiatan, która podkreśla, że spowolnienie dotyka gospodarkę nierównomiernie. – Zubożałe gospodarstwa zazwyczaj rezygnują z części produktów, a inne zastępują tańszymi. Na tym tle branża spożywcza ogółem znajduje się w komfortowej sytuacji, bo popyt na dobra pierwszej potrzeby jest relatywnie odporny na spadki dochodu – tłumaczy.

– Inwestycje mogą złagodzić skutki spowolnienia gospodarczego, bowiem wzrost gospodarczy oparty na inwestycjach prywatnych firm to obiecujący kierunek rozwoju – tłumaczy dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, starszy analityk w Zespole Foresightu Gospodarczego, Polski Instytut Ekonomiczny.

Na co powinny zwracać uwagę firmy przemysłu spożywczego w czasie spowolnienia gospodarczego? – Zapowiadane inwestycje oraz doskonalenie kompetencji pracowników stwarzają szanse na innowacje w zakresie produktów, procesów przetwórczych, marketingu i struktur organizacyjnych w przemyśle spożywczym – wyjaśnia dr Urszula Kłosiewicz-Górecka.

Przedstawiciele sektora spożywczego również widzą nadciągające zmiany. Uważają, że nowe inwestycje, rozwijanie eksportu oraz oferty produktowej to działania, które mogą zmniejszyć w ich firmach skutki spowolnienia gospodarczego.

Marek Moczulski, prezes firmy Bakalland tłumaczy, że biorąc pod uwagę scenariusz, w którym nie dojdzie do nadmiernej eskalacji konfliktów i napięć, spowolnienie może nie być drastyczne i bardzo dotkliwe, a na pewno nie dla przemysłu spożywczego. – Producentom, szczególnie markom o ugruntowanej pozycji rynkowej i szerokim portfolio oferowanych produktów, takim jak my, będzie też łatwiej się z nim zmierzyć. Szczególnie, że Bakalland jest silną marką i liderem rynku nie tylko w Polsce, ale także rozwija się eksportowo – wyjaśnia.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    spowolnienie gospodarcze RSS ALERT    /    gospodarka RSS ALERT    /    Jakub Olipra RSS ALERT    /    Credit Agricole RSS ALERT    /    Sonia Buchholtz RSS ALERT    /    Konfederacja Lewiatan RSS ALERT    /    Urszula Kłosiewicz-Górecka RSS ALERT    /    Polski Instytut Ekonomiczny RSS ALERT    /    PIE RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    Sokołów SA RSS ALERT    /    Bakalland RSS ALERT    /    Bogusław Miszczuk RSS ALERT    /    Dominika Rąba RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.134.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.