Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: Nowe trendy na rynku żywności tematem debaty na WKG (relacja + galeria)

Podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego odbyła się debata poświęcona trendom oraz konsumentom na rynku żywności. Paneliści podzielili się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami jak zmienia się rynek i jak zmieniają się współcześni konsumenci.

Ekonomiczny poniedziałek: Nowe trendy na rynku żywności tematem debaty na WKG (relacja + galeria)
ekonomiczny poniedziałek
fot.PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 30-09-2019, 07:30

Aby ustalić trendy, trzeba odpowiedzieć sobie czego oczekują konsumenci. - Odpowiadając za budowanie marek spotykamy się z różnymi ludźmi. Zanim przystąpimy do budowy danej marki musimy wiedzieć co i jak myśli konsument. Problem polega jednak na tym,że konsumenci nie są grupą jednorodną. Są różne typy konsumentów. Trzeba zauważyć, że postępuje ewolucja świadomości konsumentów, co ma miejsce w dużej mierze dzięki coraz łatwiejszemu dostępowi do wiedzy do czego przyczynia się internet – mówiła Marta Marczak, dyrektor, Zespół Strategii Marki, PwC. Zwróciła uwagę, iż konsumenci coraz chętniej słuchają innych konsumentów, ludzi podobnych do nich. Autorytet tracą natomiast marki. - Nieformalne autorytety mają coraz większa rolę, a tracą ją m.in. celebryci. Ludzie nie chcą już słuchać znanych osób, gdyż wiedzą, że polecają dane produkty lub marki dla pieniędzy, że to ich zawód. Mamy przeniesienie wpływów z makroinfluenserów na mikroinfluenserów. Rośnie znaczenie marketingu szeptanego – uważa Marta Marczak. W jej opinii nowoczesny konsument jest otwarty na zdobywanie wiedzy, chce wiedzieć coraz więcej. Z kolei jest to wyzwanie dla firm, które mogą wykorzystać ten głód wiedzy do budowania marek.

Podobnego zdanie jest Filip Hewelke, Development Manager, Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES SA. Mówił, że świadomość konsumentów rośnie i to jest ewolucja bez końca. - Świadomość do jedna sprawa, a drugą jest wybór informacji, pozyskiwanie wiedzy. To robi się problematyczne, gdy źródeł informacji jest zbyt dużo. Trudni je filtrować. Innym problemem jest czytanie etykiet. Nie każdy produkt oznaczony litera E jest szkodliwy. Czasem jest to tylko kod zupełnie naturalnego produktu, ale konsumenci o tym nie wiedzą – ubolewa Filip Hewelke. Dodał, że świadomość konsumentów zwiększa się wraz ze świadomością zdrowego stylu życia, co prowadzi również do zmiany diety.

Kolejnym prelegentem, który zabrał głoś, był Edward Bajko, prezes, SM Spomlek. - Dzisiejszy konsument często myśli, że ma dużą wiedzę, ale kłopot polega na tym, że ta wiedza pochodzi z różnych źródeł, często marketingowych, a nie naukowych – powiedział prezes Spomleku. Zastrzegł równocześnie, że sama nauka rzadko jest podawana w atrakcyjnych czy chociaż zrozumiałej formie. - Nauka brzmi nudno, a naukowcom, ludziom o ogromnej wiedzy, niestety ciężko ja przekazać masowemu odbiorcy – uważa szef Spomleku.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PPSPrzedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES SA

więcej informacji:

Wschodni Kongres Gospodarczy 2019 RSS ALERT    /    WKG 2019 RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    trendy rynkowe RSS ALERT    /    Sylwia Majewicz RSS ALERT    /    Mariusz Dadej RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT    /    Filip Hewelke RSS ALERT    /    Marta Marczak RSS ALERT    /    PwC RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Pepees RSS ALERT    /    Podlaskie Zakłady Zbożowe RSS ALERT    /    PolBioEco RSS ALERT    /    ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • JJ 2019-09-30 09:14:11
    Straszny bełkot w ten transkrypcji, pełno błędów zarówno gramatycznych jak i stylistycznych.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.