Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: O rozwijających się start-upach w polskiej branży spożywczej (wideo)

Segment start-upów, które powstają i są zainteresowane segmentem branży spożywczej, jest dopiero w fazie raczkującej, ale ich liczba rośnie. – W porównaniu z tym, co dzieje się na rynkach zachodnich, w Wielkiej Brytanii, w USA czy Izraelu, to ilość tych projektów jest u nas relatywnie nieduża i jest to dopiero początek drogi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Woźniak, prezes Funduszu Venture Capital AgriTech Hub.

Ekonomiczny poniedziałek: O rozwijających się start-upach w polskiej branży spożywczej (wideo)
ekonomiczny poniedziałek
Marcin Woźniak, prezes Funduszu Venture Capital AgriTech Hub fot. PTWP

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 25-11-2019, 06:21

Czytaj też: „XII FRSiH: Debata „Food and Retail Start-up Star – sektor żywności na celowniku start-upów” (pełna relacja, galeria)”

PS.pl: Czy w polskiej branży spożywczej jest dużo start-upów?

Marcin Woźniak: Uważam, że ilość start-upów, które powstają i są zainteresowane segmentem branży spożywczej jest dopiero w fazie raczkującej. Start-upy się oczywiście pojawiają – i nawet mieliśmy dziś okazję oglądać finalistów w konkursie w kategoriach żywność i usługi związane z żywnością – z czego połowa była atrakcyjna, a druga troszkę mniej. A zatem te start-upy są.

W naszej pracy, do naszego Funduszu dociera sporo tego typu projektów, natomiast porównując to z tym, co dzieje się na rynkach zachodnich, w Wielkiej Brytanii, w USA czy Izraelu, to ilość tych projektów jest u nas relatywnie nieduża i w mojej ocenie jest to dopiero początek drogi.

W branży spożywczej następuje pewna zmiana zachowań konsumentów związana z tym, co konsumują, z tym, że stają się coraz bardziej dojrzali, analizują produkty, analizują ich skład, chcą mieć produkty zdrowe, produkty bio, eko itp. W związku z tym decyzje podejmowane przez konsumentów i szukanie nowych rozwiązań, takich których ten rynek tradycyjny produkcji spożywczej nie dostarcza, wywołuje tę wrastającą ilość nowych projektów, pojawiających się najczęściej w postaci nowych firm, czyli tych start-upów.

Ps.pl: Czym powinny kierować się start-upy, aby zainteresować sobą branżę i aby zdobyć finansowanie na swoją działalność?  

Marcin Woźniak: W pierwszej kolejności start-upy powinny zainteresować klientów, bo to jest kluczem do tego, aby start-up odniósł sukces, czyli muszą stworzyć produkt, którym zainteresowany jest klient. Co trzeba zrobić, żeby klient był zainteresowany produktem? Produkt musi rozwiązywać realny problem, bądź spełniać realną potrzebę rynku np. potrzebę na daną żywność funkcjonalną, która wpływa pozytywnie na jakąś cechę, albo leczy, czy też pomoga w jakimś schorzeniu.

więcej informacji:

start-up RSS ALERT    /    start-upy w Polsce RSS ALERT    /    Marcin Woźniak RSS ALERT    /    finansowanie start-upów RSS ALERT    /    Venture Capital AgriTech Hub RSS ALERT    /    AgriTech Hub RSS ALERT    /    ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.