Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: Plastik na cenzurowanym. Co na to producenci żywności i handel?

Narasta problem zanieczyszczenia środowiska plastikiem. Dlatego UE dąży do wprowadzenia zakazu wykorzystywania wielu jednorazowych produktów wykonanych z tego materiału. Nie jest tajemnicą, że te zmiany mocno wpłyną na producentów żywności ale i handel. Zapytaliśmy przedstawicieli kilku sektorów rynku w jakim stopniu…

Ekonomiczny poniedziałek: Plastik na cenzurowanym. Co na to producenci żywności i handel?
ekonomiczny poniedziałek
fot. shutterstock

Kilka tygodni temu pisaliśmy o tym, że świat tonie w zużytych, plastikowych opakowaniach po żywności, a Komisja Europejska próbuje to posprzątać. 

Ekonomiczny poniedziałek. Bruksela walczy z plastikową epidemią. Co to oznacza dla branży spożywczej?

Wspominaliśmy, że rok 2018 przyniósł znaczące zmiany w obszarze regulacji dotyczących gospodarowania odpadami oraz efektywnego wykorzystania surowców naturalnych. W styczniu 2018 r. opublikowano strategię dotyczącą tworzyw sztucznych, w maju przedstawiono projekt dyrektywy w zakresie produktów jednorazowego użytku z plastiku (tzw. Single Use Plastic), a 4 lipca zaimplementowano pakiet dyrektyw dotyczących gospodarki o obiegu zamkniętym. Jak informuje Deloitte dokumenty te stawiają ambitne cele, dążące do poprawy wykorzystania tworzyw sztucznych, m.in. poprzez usprawnienie działania systemu ROP, czyli rozszerzonej odpowiedzialności producenta, tworzenie rynków do ponownego wykorzystania tworzyw sztucznych i surowców pochodzących z recyklingu oraz przede wszystkim ich znaczne ograniczenie, a w przypadku niektórych produktów nawet eliminację z rynku przedmiotów jednorazowych, wykonanych z tworzyw sztucznych.

Dzisiaj przedstawiamy opinie producentów żywności i handlu, przedstawicieli kilku różnych kategorii...zapytaliśmy co dla nich realnie oznacza zmiana dyrektywy unijnej.

Sektor przetwórstwa mleka

Edward Bajko, prezes Spomleku, jest zdania, że dostosowanie się do nowych unijnych przepisów będzie niewątpliwie dla większości firm nie lada wyzwaniem. - Jednak jako producenci żywności powinniśmy uwzględniać to, jak nasze działania i decyzje biznesowe oddziałują na środowisko naturalne i dążyć do poprawy w zakresie wykorzystania tworzyw sztucznych. Na pewno jest to duże wyzwanie logistyczne i dla wielu producentów nie będzie to łatwy proces. Na dzień dzisiejszy nie ma chyba idealnych rozwiązań tego problemu, ale ważne jest to, że już zaczynamy dostrzegać jego skalę i poważnie zastanawiać się nad tym, co zrobić z plastikiem wytwarzanym na świecie w tak ogromnych ilościach – dodaje.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT    /    Single Use Plastic RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    plastikowanie opakowania RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT    /    Coca-Cola HBC Polska RSS ALERT    /    Dominika Rąba RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Katarzyna Borucka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.