Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekonomiczny poniedziałek: Polscy producenci żywności walczą o japoński rynek

Dzięki zapisom umowy EPA obniżającym cła na wiele produktów rolno-spożywczych, polskie firmy produkujące i przetwarzające żywność zyskują szansę na większą współpracę handlową z Japonią.

Ekonomiczny poniedziałek: Polscy producenci żywności walczą o japoński rynek
ekonomiczny poniedziałek
fot. shutterstock

Umowa EPA, która obowiązuje już ponad dwa miesiące, usuwa bariery dla najważniejszych unijnych eksporterów żywności i napojów, umożliwiając im dotarcie do 127 mln japońskich konsumentów.

– Z punktu widzenia Polski umowa EPA może przyczynić się do poprawy wymiany handlowej z Japonią. Umowa tworzy stabilne formalno-prawne ramy współpracy dwustronnej, które dają możliwość wejścia na hermetyczny rynek japoński dla unijnych, w tym polskich przedsiębiorstw w przyszłości – informuje biuro prasowe Ministerstwa Spraw Zagranicznych w komentarzu dla serwisu portalspozywczy.pl.

– Co prawda rynek Japonii nie został w 100 proc. otwarty na eksport rolny z UE, ale pełną albo częściową liberalizacją objęto wiele ważnych kategorii produktów z punktu widzenia polskiego eksportu – m.in. wołowina,  produkty mleczne, słód, jęczmień, skrobia, pszenica, niektóre wyroby cukiernicze i inne produkty przetworzone – dodaje MSZ.

O japoński rynek walczą m.in. polscy producenci mięsa, w tym drobiu. Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej informuje, że dla Polski, jako jednego z największych eksporterów w Europie, to naturalny kierunek ekspansji. – Chcemy rozwijać współpracę w zakresie sprzedaży mięsa drobiowego i jego przetworów, a także pierza i puchu – mówi.

– Aby porozmawiać o możliwościach zacieśnienia kontaktów z krajem Kwitnącej Wiśni, w ubiegłym roku  uczestniczyliśmy w pierwszym wspólnym posiedzeniu dwóch Zespołów Parlamentarnych, tj.: ds. rozwoju drobiarstwa jako strategicznej gałęzi polskiej gospodarki oraz ds. polsko-japońskiej współpracy gospodarczej – mówi przedstawiciel KRD-IG.

– Eksperci obecni na spotkaniu zachęcali nas m.in. do utworzenia wspólnego znaku handlowego, w ramach którego rodzime zakłady mogłyby wprowadzać swoje produkty na japoński rynek – mówi  Łukasz Dominiak.

– Nasze plany na rok 2019 to przede wszystkim udział w Misji Wysokiego Szczebla Komisarza Unii Europejskiej ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Pana Phila Hogana do Japonii, która idealnie wpisuje się w ideę umowy o partnerstwie gospodarczym między UE a Japonią. Na początku 2020 r. zamierzamy zorganizować wspólne stoisko wystawiennicze na jednej z głównych imprez targów sektora rolno-spożywczego w Japonii – dodaje.

więcej informacji:

Japonia RSS ALERT    /    handel zagraniczny RSS ALERT    /    Łukasz Dominiak RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    eksport do Japonii RSS ALERT    /    umowa EPA RSS ALERT    /    umowa UE-Japonia RSS ALERT    /    Jan Wolff RSS ALERT    /    SuperDrob RSS ALERT    /    Grupa Kapitałowa SuperDrob RSS ALERT    /    ekonomiczny poniedziałek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 66.102.9.151 [178.235.191.155]
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.