Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci: Bez inwestycji w badania i rozwój nie uda nam się wygrać z nowymi rynkami

  • Autor: WK, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2010, 16:03
Eksperci: Bez inwestycji w badania i rozwój nie uda nam się wygrać z nowymi rynkami

- Bez badań i rozwoju, czyli bez innowacji w każdym biznesie mamy nikłe szanse, by wygrać konkurencję. Także z produktami o niskiej jakości np. z Chin, Indii, kiedy te rynki faktycznie się otworzą - zauważa Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ. - Jeśli w Polsce nie zacznie funkcjonować współpraca między nauką a przemysłem, w rolnictwie nie nastąpią zmiany, to możemy stracić przewagi konkurencyjne - wtóruje mu Andrzej Kowalski, dyrektor IERiGŻ.

Andrzej Gantner podkreśla, że obecnie w Polsce nie istnieją żadne mechanizmy stymulujące współpracę przedsiębiorców z nauką.

- Ale ani po stronie uczelni, ani po stronie przemysłu nie istnieją żadne systemowe rozwiązania, które by angażowały polską naukę w rozwój chociażby takiej gałęzi jak gospodarka żywnościowa - zwraca uwagę dyrektor Gantner.

Tymczasem w państwach Europy Zachodniej budowane są bardzo silne platformy technologiczne z udziałem największych firm. I, zdaniem Andrzeja Gantnera, to właśnie po stronie dużych firm są możliwości rozwoju badań.

- Tu nie ma co się czarować, małe firmy nie będą tego finansować. W innych krajach największe firmy wydają ogromne pieniądze właśnie po to, by wspierać rozwój nauki w kierunku chociażby nowych produktów. U nas tego nie ma - twierdzi dyrektor generalny PFPŻ. - Przemysł żywnościowy w całej Europie, ale szczególnie w Polsce wykazuje bardzo niski procent wydatkowania środków na badania i rozwój - dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konsultant 11-06-2010, 13:51:
"- Tu nie ma co się czarować, małe firmy nie będą tego finansować. W innych krajach największe firmy wydają ogromne pieniądze właśnie po to, by wspierać rozwój nauki w kierunku chociażby nowych produktów. U nas tego nie ma - twierdzi dyrektor generalny PFPŻ. - Przemysł żywnościowy w całej Europie, ale szczególnie w Polsce wykazuje bardzo niski procent wydatkowania środków na badania i rozwój - dodaje." Przecież tutaj nie ma sprzeczności. My po prostu nie mamy dużych firm zgodnie z obowiązującym na przełomie 1989/1990 hasłem "małe jest piękne". Duże firmy które w mediach przewrotnie nazywane są polskimi, z nielicznymi wyjątkami, to są firmy w Polsce a nie polskie. To ma swoje konsekwencje.

  • L'Osservatore 09-06-2010, 18:29:
Kto to redagował? Grafoman jakiś...?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH