Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci: Bez inwestycji w badania i rozwój nie uda nam się wygrać z nowymi rynkami

  • Autor: WK, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2010, 16:03
Eksperci: Bez inwestycji w badania i rozwój nie uda nam się wygrać z nowymi rynkami

- Bez badań i rozwoju, czyli bez innowacji w każdym biznesie mamy nikłe szanse, by wygrać konkurencję. Także z produktami o niskiej jakości np. z Chin, Indii, kiedy te rynki faktycznie się otworzą - zauważa Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ. - Jeśli w Polsce nie zacznie funkcjonować współpraca między nauką a przemysłem, w rolnictwie nie nastąpią zmiany, to możemy stracić przewagi konkurencyjne - wtóruje mu Andrzej Kowalski, dyrektor IERiGŻ.

Andrzej Gantner podkreśla, że obecnie w Polsce nie istnieją żadne mechanizmy stymulujące współpracę przedsiębiorców z nauką.

- Ale ani po stronie uczelni, ani po stronie przemysłu nie istnieją żadne systemowe rozwiązania, które by angażowały polską naukę w rozwój chociażby takiej gałęzi jak gospodarka żywnościowa - zwraca uwagę dyrektor Gantner.

Tymczasem w państwach Europy Zachodniej budowane są bardzo silne platformy technologiczne z udziałem największych firm. I, zdaniem Andrzeja Gantnera, to właśnie po stronie dużych firm są możliwości rozwoju badań.

- Tu nie ma co się czarować, małe firmy nie będą tego finansować. W innych krajach największe firmy wydają ogromne pieniądze właśnie po to, by wspierać rozwój nauki w kierunku chociażby nowych produktów. U nas tego nie ma - twierdzi dyrektor generalny PFPŻ. - Przemysł żywnościowy w całej Europie, ale szczególnie w Polsce wykazuje bardzo niski procent wydatkowania środków na badania i rozwój - dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konsultant 11-06-2010, 13:51:
"- Tu nie ma co się czarować, małe firmy nie będą tego finansować. W innych krajach największe firmy wydają ogromne pieniądze właśnie po to, by wspierać rozwój nauki w kierunku chociażby nowych produktów. U nas tego nie ma - twierdzi dyrektor generalny PFPŻ. - Przemysł żywnościowy w całej Europie, ale szczególnie w Polsce wykazuje bardzo niski procent wydatkowania środków na badania i rozwój - dodaje." Przecież tutaj nie ma sprzeczności. My po prostu nie mamy dużych firm zgodnie z obowiązującym na przełomie 1989/1990 hasłem "małe jest piękne". Duże firmy które w mediach przewrotnie nazywane są polskimi, z nielicznymi wyjątkami, to są firmy w Polsce a nie polskie. To ma swoje konsekwencje.

  • L'Osservatore 09-06-2010, 18:29:
Kto to redagował? Grafoman jakiś...?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.