Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci: Konsumenci zwracają uwagę na wygląd opakowania w sposób nieświadomy

  • Autor: pm, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2013, 14:06
Eksperci: Konsumenci zwracają uwagę na wygląd opakowania w sposób nieświadomy
Eksperci są zgodni: Konsumenci zwracają uwagę na opakowanie produktu spożywczego

- Zdecydowana większość konsumentów zwraca uwagę na samo opakowanie mimo, że ostentacyjnie deklaruje, że tak nie jest - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Adam Marczuk, Project Manager, Head of R&D w firmie Werner Kenkel Sp. z o.o.

Adam Marczuk przytacza badania, z których wynika, że "decyzja zakupowa" podświadomie podejmowana jest w przeciągu pierwszych 2-3 sekund od obejrzenia półki z produktami. - Jeżeli opakowanie nie zwróci na siebie uwagi w tym czasie konsument je ominie i w efekcie wybierze i0nny produkt. Jeden z czołowych koncernów branży kosmetycznej komunikował parę lat temu o efekcie tzw. "drivingu do półki". To na bryle opakowania, szacie graficznej i sposobie prezentacji spoczywa odpowiedzialność niemego sprzedawcy - "nakłonienia" do podejścia do półki i odpowiedniej "reklamy" zawartości - komentuje.

Ekspert Werner Kenkel zwraca uwagę, że każdy z konsumentów jest inny, ma odmienne wyczucie estetyki, reprezentuje inny status materialny, jest w różnym wieku - dlatego systemy promocyjne łączące design razem z produktem są ściśle "stargetowane" na konkretnego odbiorcę.

- Jedna grupa klientów widząc estetyczne, kolorowe opakowanie wykonane z zachowaniem wysokiej jakości odnosi wrażenie, że i sam produkt jest produktem premium. Druga grupa - młodsza - poszukuje wizualnych trendów na szacie graficznej, a jeszcze inna usiłuje znaleźć produkty atrakcyjne tylko i wyłącznie cenowo bez względu na wygląd pudełka. Jak różne grupy by nie były łączy je jednak jedno: wszyscy konsumenci nie tyle od razu kupią, ale na pewno zwrócą uwagę na unikatowy design na półce niezależnie od ilości kolorów i lakieru. Jeżeli na regale sklepowym wśród mozaiki i tęczy barw opakowań kartonowych znajdzie się kilka szarych lub jednobarwnych to właśnie one będą się wyróżniać tzn. przykują uwagę. Analogicznie wygląda kwestia bryły - jeżeli wszystkie na ekspozycji są prostopadłościenne, konstrukcja owalna, obła - inna jako pierwsza zwróci na siebie uwagę - potwierdza Adam Marczuk.

Antoni Łuchniak z firmy projektującej opakowania xixi Studio z Łodzi potwierdza, że konsumenci zwracają uwagę na wygląd opakowania w sposób nieświadomy. - Produkt musi przede wszystkim być skierowanym do odpowiedniego klienta. Jeśli odbiorcą naszych wyrobów jest np. osoba o niskich dochodach, zwracająca uwagę przede wszystkim na cenę, to opakowanie musi właśnie to komunikować - przystępność cenową. Nie ma sensu tworzenie dla takiego produktu opakowania pozycjonującego - a raczej stylizującego - na wyższą półkę cenową, ponieważ wtedy docelowy odbiorca nie zwróci na niego uwagi, nawet jeśli cena pozostanie bez zmian - komentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • TT 15-11-2013, 14:04:
Oczywiście wszystko zależy od magicznego zwrotu, to zależy. Oczywiście, że opakowania powinny być dopasowane do grupy docelowej natomiast a: jest to skomplikowane ze względu na subiektywny odbiór otoczenia przez poszczególnych konsumentów, b: nie zawsze prawdziwe w odniesieniu do trendów wyznaczanych przez kategorię np. rynek wódki, słodycze, etc. I tak dalej. Innymi słowy nie ma prostej recepty jak ta podawana powyżej. Ciężka praca, analiza rynku, analiza trendów w kraju i na świecie, możliwości technologiczne, cele do realizacji, analiza grup docelowych, konkurencja, kanały dystrybucji, dobry kreatywny pomysł i brak falki (motywu dominującego w polskich opakowaniach).

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH