Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert Asseco BS: Decyzja o wymianie systemu IT nie zapada w pięć minut

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2014, 15:01
Ekspert Asseco BS: Decyzja o wymianie systemu IT nie zapada w pięć minut
Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions (fot. mat.pras.)

Rynek FMCG jest już w Polsce mocno nasycony, jeśli chodzi o systemy klasy SFA. Oczywiście cały czas dużo się na nim dzieje, jednak firmy raczej koncentrują się na rozwoju obecnych rozwiązań, np. przechodząc na nowsze wersje, rozbudowując je o nowe funkcje czy integrując z oprogramowaniem zewnętrznym, by uzyskiwać dostęp do ważnych biznesowo danych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions.

Bardzo istotnym trendem jest też przejście na tzw. aplikacje dotykowe na smartfony i tablety, choć dobre rozwiązania SFA działające na platformach "Windows" także nadal cieszą się popularnością. - Jeśli chodzi o inwestycje w nowe rozwiązania informatyczne, z pewnością zależą one od tego, na ile dostawcy tych systemów są w stanie zaoferować branży FMCG nowe koncepcje, czasami wręcz wyprzedzając oczekiwania użytkowników. A to wymaga dużych nakładów ze strony producentów IT, na które nie każdy może sobie pozwolić - zaznacza Tomasz Kajdzik. - Poza tym, decyzja o wymianie systemu nie zapada w pięć minut. Firmy muszą być przekonane, że taka zmiana przyniesie im naprawdę wymierne korzyści. I tu wiele zależy od samych dostawców, czy potrafią takie korzyści dostarczyć, a nie tylko wymienić platformy sprzętowe na nowsze - dodaje.

Systemy klasy SFA sprawdzają się praktycznie w każdej branży, która opiera swoją sprzedaż o terenowe siły przedstawicielskie. - Z pewnością segment FMCG przoduje w tym zakresie, gdyż jest bardzo nowoczesny, odważny i konkurencyjny. Wielu menedżerów dużych firm nie boi się sięgać po coraz bardziej nowatorskie narzędzia, które pozwolą im osiągać lepsze wyniki - ocenia ekspert Asseco Business Solutions. - Obserwując branżę FMCG można zatem zaryzykować stwierdzenie, że jest ona świadoma i zdaje sobie sprawę, że aby liczyć się na rynku i osiągać przewagę nad konkurencją potrzebuje odpowiedniego systemu wsparcia sprzedaży. Musi on jednak obecnie oferować znacznie więcej możliwości w zakresie funkcjonalnym oraz szybkiego dostosowania się do potrzeb zmieniającego się biznesu. Tak więc umowny standard to zdecydowanie za mało - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH