REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert Asseco BS: Decyzja o wymianie systemu IT nie zapada w pięć minut

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2014, 15:01
Ekspert Asseco BS: Decyzja o wymianie systemu IT nie zapada w pięć minut
Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions (fot. mat.pras.)

Rynek FMCG jest już w Polsce mocno nasycony, jeśli chodzi o systemy klasy SFA. Oczywiście cały czas dużo się na nim dzieje, jednak firmy raczej koncentrują się na rozwoju obecnych rozwiązań, np. przechodząc na nowsze wersje, rozbudowując je o nowe funkcje czy integrując z oprogramowaniem zewnętrznym, by uzyskiwać dostęp do ważnych biznesowo danych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions.

REKLAMA

Bardzo istotnym trendem jest też przejście na tzw. aplikacje dotykowe na smartfony i tablety, choć dobre rozwiązania SFA działające na platformach "Windows" także nadal cieszą się popularnością. - Jeśli chodzi o inwestycje w nowe rozwiązania informatyczne, z pewnością zależą one od tego, na ile dostawcy tych systemów są w stanie zaoferować branży FMCG nowe koncepcje, czasami wręcz wyprzedzając oczekiwania użytkowników. A to wymaga dużych nakładów ze strony producentów IT, na które nie każdy może sobie pozwolić - zaznacza Tomasz Kajdzik. - Poza tym, decyzja o wymianie systemu nie zapada w pięć minut. Firmy muszą być przekonane, że taka zmiana przyniesie im naprawdę wymierne korzyści. I tu wiele zależy od samych dostawców, czy potrafią takie korzyści dostarczyć, a nie tylko wymienić platformy sprzętowe na nowsze - dodaje.

Systemy klasy SFA sprawdzają się praktycznie w każdej branży, która opiera swoją sprzedaż o terenowe siły przedstawicielskie. - Z pewnością segment FMCG przoduje w tym zakresie, gdyż jest bardzo nowoczesny, odważny i konkurencyjny. Wielu menedżerów dużych firm nie boi się sięgać po coraz bardziej nowatorskie narzędzia, które pozwolą im osiągać lepsze wyniki - ocenia ekspert Asseco Business Solutions. - Obserwując branżę FMCG można zatem zaryzykować stwierdzenie, że jest ona świadoma i zdaje sobie sprawę, że aby liczyć się na rynku i osiągać przewagę nad konkurencją potrzebuje odpowiedniego systemu wsparcia sprzedaży. Musi on jednak obecnie oferować znacznie więcej możliwości w zakresie funkcjonalnym oraz szybkiego dostosowania się do potrzeb zmieniającego się biznesu. Tak więc umowny standard to zdecydowanie za mało - podkreśla.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH