Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert Asseco: Technologie mobilne są nadal intensywnie rozwijane

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-02-2013, 14:11
Ekspert Asseco: Technologie mobilne są nadal intensywnie rozwijane
Tomasz Kajdzik, szef Wydziału Wdrożeń Systemów Mobilnych w Asseco Business Solutions

W ostatnim czasie znaczącym krokiem ku rewolucji w sprzedaży terenowej jest wprowadzanie przez producentów rozwiązań SFA działających na najnowszych urządzeniach mobilnych, opartych o dotykową obsługę interfejsu, a co za tym idzie dającym nowe możliwości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kajdzik, szef Wydziału Wdrożeń Systemów Mobilnych w Asseco Business Solutions.

- Czy coraz większa popularność aplikacji mobilnych mocno wpłynie na rynek spożywczy?

- Technologie mobilne są nadal intensywnie rozwijane przez producentów rozwiązań informatycznych. Natomiast sprzęt przenośny można kupić za coraz bardziej przystępne ceny. Dzięki temu różnego rodzaju systemy mobilne będą coraz bardziej powszechnym narzędziem wspomagającym zarządzanie większością obszarów przedsiębiorstwa. W szczególności zaś będzie to dotyczyć producentów FMCG, których sprzedaż opiera się o sieci przedstawicielskie działające w terenie.

W ostatnim czasie znaczącym krokiem ku rewolucji w sprzedaży terenowej jest wprowadzanie przez producentów rozwiązań SFA działających na najnowszych urządzeniach mobilnych, opartych o dotykową obsługę interfejsu, a co za tym idzie dającym nowe możliwości. Pod koniec 2011 roku Asseco Business Solutions zaprezentowało swoje najnowsze rozwiązanie mobilne - system Mobile Touch, pracujący zarówno na tabletach i smartfonach z systemem iOS oraz Android. System ten oprócz zmiany technologii umożliwia również wspieranie coraz częściej zmieniającej się roli przedstawicieli terenowych z osób zbierających zamówienia w tzw. "sales developerów", czyli opiekunów klienta odpowiedzialnych za kreowanie popytu i sprzedaży w sklepach, którymi się zajmują. Przedstawiciele zatem przestają być nastawieni wyłącznie na "zbieranie zamówień", a ich rola jest znacznie szersza w procesie współpracy z klientem - stają się pierwszoplanowymi aktorami w procesie generowania i zarządzania sprzedażą na obszarze, za który odpowiadają.

- Co jeszcze mogą zaoferować firmom z sektorów spożywczego i handlowego aplikacje mobilne?

- Firmy z branży spożywczej, szczególnie najwięksi rynkowi oraz firmy młode, szybko rozwijające się, coraz częściej korzystają z najnowszych rozwiązań mobilnych, aby uzyskać konkretne korzyści biznesowe. Są to przede wszystkim oszczędności lub zwiększony przychód, i co się z tym wiąże - przyspieszenie ważnych procesów w przedsiębiorstwie, najczęściej związanych z zarządzaniem organizacją oraz sprzedażą.

Systemy mobilne dostarczają przedstawicielom handlowym danych i narzędzi do efektywnej współpracy ze sklepami. Dzięki wykorzystaniu aplikacji mobilnej handlowcy zyskują bieżący dostęp do wszystkich najważniejszych danych dotyczących współpracy, posiadają wiedzę na temat planowanych i aktualnych promocji czy innych dedykowanych zadań, są również w stanie zaprezentować, a następnie sprawdzić np. stan realizacji standardu ekspozycyjnego. Co ważne - przedstawiciele mogą, w ramach funkcjonalności aplikacji, wykorzystać wszystkie możliwości posiadanego rozwiązania np. multimediów, rozwiązań komunikacyjnych. Mogą otrzymywać również dostęp do informacji od dystrybutorów dotyczących współpracy z kontrahentami np. o poziomie faktycznych zakupów czy stanie realizacji zebranych wcześniej zamówień.

Te informacje są dostępne dzięki integracji z platformą komunikacyjno-integracyjną, która pozwala na wymianę danych handlowych z dystrybutorami. Przedstawiciele terenowi firmy mogą zatem w kompleksowy sposób prowadzić działania biznesowe z danym punktem sprzedaży. W oparciu o dostępne w systemie informacje (także te pochodzące z systemów współpracujących dystrybutorów) handlowcy są w stanie efektywnie zarządzać aktywnością handlową danego punktu detalicznego.

- Czy aplikacje mobilne umożliwiają też bieżącą analizę efektywności samych przedstawicieli terenowych?

- Oczywiście, jak również obsługiwanych przez nich punktów sprzedaży detalicznej. Systemy SFA pozwalają na bardzo precyzyjne definiowanie zadań i standardów, a następnie ich egzekucję. Dzięki temu wspomagają pracowników w realizacji przyjętej przez przedsiębiorstwo strategii. Systemy mogą podpowiadać co, kiedy i komu (oraz na jakich warunkach) handlowcy mogą zaoferować. Dają też bieżącą informację na temat poziomu realizacji zadanych celów sprzedażowych. Udostępniają dane i materiały, które mogą wspomóc proces decyzyjny pracowników sklepu odpowiedzialnych za zakupy czy ekspozycję.

To, co jest także niezwykle ważne to fakt, że systemy klasy SFA umożliwiają dużo szybszą oraz dokładniejszą wymianę informacji w łańcuchu dystrybucyjnym. To zaś jest jednym z ważniejszych czynników przewagi konkurencyjnej na rynku FMCG. Dlatego też tak ważne jest aby systemy tej klasy nie były traktowane jako odrębne rozwiązania. Im więcej możliwości integracji z systemami zewnętrznymi - im większa zdolność dostawcy do połączenia tego typu aplikacji z rozwiązaniami dystrybutorów, tym potencjalnie większe są korzyści dla producentów.

- Mówi się, że przedsiębiorstwa produkcyjne z branży FMCG, posiadające często rozproszoną strukturę lokalizacyjną, coraz częściej zwracają się ku technologiom mobilnym wspomagającym zarzadzanie...

- Obecnie to praktycznie standard. Bieżąca sytuacja na rynku - konieczność optymalizacji, zarówno środków, finansów, jak i czasu, a także duża konkurencja wymusza na nich poszukiwanie nowych sposobów na usprawnianie procesów biznesowych. Firmy coraz częściej decydują się na korzystanie i rozwijanie rozwiązań mobilnych, które pozwalają na ograniczenie kosztów związanych z procesami papierowymi, optymalizowanie procesów biznesowych oraz przyśpieszenie całościowego obiegu informacji wewnątrz przedsiębiorstwa. Mobilność jest w dzisiejszych czasach doskonałym sposobem na osiągnięcie wymiernych korzyści finansowych. W przypadku stosowania tego typu technologii nie jest istotny fakt, ze centrala firmy znajduje sie w jednym mieście, a filie - są obecne w kilku innych lokalizacjach. Liczy się to, by wszyscy mieli dostęp do najaktualniejszych danych, na bieżąco, w czasie rzeczywistym, by móc odpowiednio nimi zarządzać.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH