Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekspert: Czy warto przyjąć kontrofertę podczas zmiany pracy?

Jeśli pracownik chce zmienić pracę, to z naszych danych wynika, że siedmiu na dziesięciu pracodawców po 2-3 dniach oferuje swojemu pracownikowi kontrofertę – mówi Paweł Knieć, Recruitment Consultant w firmie doradztwa personalnego HRK S.A.

Ekspert: Czy warto przyjąć kontrofertę podczas zmiany pracy?
fot. shutterstock

– Znalezienie nowej pracy nie należy do najprostszych zadań – pracownik chcący zmienić coś w swoim życiu zawodowym analizuje rynek, sprawdza różne możliwości, poświęca sporo czasu na zaktualizowanie CV, a także na przeglądanie ofert pracy oraz stresujące rozmowy i spotkania rekrutacyjne. Po tym wszystkim, gdy słyszy od nowego pracodawcy upragnione: „jesteśmy na tak!”, przychodzi ulga, ale też obawa czy przypadkiem nie wpadnie się z przysłowiowego deszczu pod rynnę – mówi Paweł Knieć, Recruitment Consultant w firmie doradztwa personalnego HRK S.A.

– Kontroferty to zjawisko towarzyszące niemal każdemu procesowi rekrutacyjnemu. Przykładowo rekrutując osobę na stanowisko handlowca spotykamy się z tym, że 7/10 kandydatów otrzymuje od obecnego pracodawcy kontrofertę – z wyższym wynagrodzeniem, budżetem na różnego rodzaju szkolenia, wyjazdy, czy też z szerszą ofertą benefitów – którą najczęściej przyjmuje. Niestety, ale niektórzy podejmują decyzję o przyjęciu kontroferty pod wpływem impulsu, a po kilku miesiącach ponownie zgłaszają się do nas z pytaniem o prowadzone procesy rekrutacyjne, bowiem szef nie wywiązuje się ze złożonych obietnic – dodaje ekspert.

Tłumaczy, że zanim pracownik, który dostał kontrofertę podejmie ostateczną decyzję warto, aby się zastanowił, dlaczego właśnie teraz pracodawca postanowił dać mu to, o co zabiegał przez lata? - Pracownik może pomyśleć, że w końcu go doceniono – skoro otrzymał ofertę z rynku, firma mogła założyć, że jest wartościowym pracownikiem, z którym szkoda się rozstawać. Niestety, często przyczyny są prozaiczne - mówi.

- Pierwszym powodem są pieniądze – znalezienie odpowiedniego zastępcy na nasze miejsce bywa kosztowne, nierzadko te koszty przewyższają podwyżkę, jaką mogłaby dać firma pracownikowi chcącemu odejść. Nowa rekrutacja może również nie mieścić się w zaplanowanym budżecie na dany kwartał. Drugim powodem jest czas – firma nie ma czasu na wdrażanie nowej osoby, ale też może chcieć zatrzymać obecnego pracownika ze względu na wymóg dokończenia realizowanych przez niego projektów - tłumaczy.

więcej informacji:

Paweł Knieć RSS ALERT    /    HRK RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    pracownik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.159.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.