REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Innowacyjne i inteligentne opakowania do żywności przyszłością rynku

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-01-2013, 12:15
Ekspert: Innowacyjne i inteligentne opakowania do żywności przyszłością rynku
Ewa Ostrowska, konsultant branży opakowaniowej

- Opakowania to bardzo innowacyjna dziedzina, w której opracowywanych jest bardzo dużo nowych metod pakowania wnoszących wiele korzyści. Na przykład dzięki innowacyjnym i inteligentnym opakowaniom z tworzyw sztucznych w znacznym stopniu można zmniejszyć straty żywności - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Ewa Ostrowska, konsultant branży opakowaniowej.

REKLAMA

Inteligentne opakowania to materiały i wyroby, które monitorują stan opakowanej żywności lub jej otoczenia, sygnalizują zmiany w produkcie np. kartonik może ostrzec o bliskim upływie terminu ważności zmianą koloru, mrożonka o czasowym rozmrożeniu - zniknięciem paska kontrolnego.

- Obydwa rodzaje materiałów i wyrobów mogą wchodzić w kontakt z żywnością, ale nie powinny powodować zmiany składu, ani cech organoleptycznych żywności, czy też zawierać informacji na temat stanu tej żywności, które mogłyby wprowadzać konsumentów w błąd. Opakowania o właściwościach barierowych nie dopuszczają do kontaktu mięsa z tlenem, wydłużając tym samym okres przydatności mięsa do spożycia o dwa tygodnie - tłumaczy Ewa Ostrowska.

Jak dodaje, kolejnym przykładem są systemy pozwalające bez otwierania opakowania wykryć uszkodzenia bądź określić stan delikatnych produktów.

Zdaniem naszej ekspertki, inteligentne opakowania przyczynią się również do poprawy wskaźników recyklingu, ponieważ prowadzone są prace nad stworzeniem opakowań nadających się do całkowitego recyklingu, bądź odzysku.

- W Polsce opakowania inteligentne nie są jeszcze dobrze znane. Pionierem w tej dziedzinie były Browary Żywiec, stosując farbę termo-chromową informując posiadaczy butelki z piwem, jaka temperatura jest najwłaściwsza do jego spożycia. W momencie osiągnięcia pożądanej temperatury na białym pasku pojawia się napis "Idealna temperatura do spożycia" - komentuje Ewa Ostrowska.

Jak dodaje, szerokie możliwości widać na przykładzie koncepcji pojemnika Snap Pot wykorzystanego do pakowania słynnej fasolki firmy HJ Heinz. - To wytwarzane przez koncern RPC opakowanie łączy odrywane pojedyncze porcje, możliwość podgrzewania w kuchence mikrofalowej oraz konstrukcję wielowarstwową. Sukces tych pojemników znakomicie odzwierciedla stopień, w jakim tworzywa sztuczne zrewolucjonizowały rynek opakowań do żywności oraz stanowi być może zapowiedź tego, co niesie przyszłość - podsumpowuje ekspertka.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH