Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Ekspert: Marki spożywcze i handlowe wchodzą w nowy etap CSR

Firmy spożywcze i sieci handlowe w 2020 roku wchodzą w kolejny, nowy etap rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu. – CSR ewoluuje, nabiera nowego znaczenia, staje się filozofią zrównoważonego biznesu, leżącą u podstaw funkcjonowania firmy, która w swojej działalności mierzy się z ważnymi społecznie wyzwaniami – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki PwC.

Ekspert: Marki spożywcze i handlowe wchodzą w nowy etap CSR
Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki PwC, fot. mat. pras.

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 09-01-2020, 12:22

Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki PwC zauważa, że jeszcze do niedawna temat podejmowania przez firmę czy markę działań w obszarze CSR był traktowany przez managerów jako działanie jedynie uzupełniające „właściwą” aktywność marketingową.

– Kompetencje zarządzania tego typu projektami, w wielu organizacjach, były rozproszone pomiędzy zespołem marketingu, działem PR. Często bywały one po prostu inicjatywą właściciela firmy, który chciał wesprzeć finansowo ważny, z jego punktu widzenia, projekt społeczny – często realizowany w miejscowości, w której firma posiadała swoje zakłady produkcyjne. W przypadku międzynarodowych korporacji – projekty CSR były tymi realizowanymi przez centralę, o których wspominało się jedynie w rocznych podsumowaniach – tłumaczy ekspertka.

Jej zdaniem takie myślenie odchodzi w przeszłość. – CSR ewoluuje, nabiera nowego znaczenia, staje się filozofią zrównoważonego biznesu, leżącą u podstaw funkcjonowania firmy, która w swojej działalności mierzy się z ważnymi społecznie wyzwaniami. Nowe rozumienie odpowiedzialności, coraz częściej staje się osią nowoczesnych strategii marketingowych – wyjaśnia Marczak.

– Dzieje się tak, przynajmniej z dwóch powodów. Jednym z nich jest kryzys zaufania konsumentów wobec biznesu i marek, którym zarzuca się egoizm, troskę jedynie o swój finansowy interes kosztem eksploatacji ludzkiej pracy i zasobów naturalnych. To zjawisko prowadzi do przebudowy modeli biznesowych, które w nowym paradygmacie, coraz częściej przyjmują i realizują w swoich strategiach również cele niekomercyjne. Korporacje i ich marki stają się społecznie pożyteczne – tłumaczy.

– Doskonałym przykładem tego typu myślenia jest projekt  „Unilever does good”, który jest nie tylko manifestem ważnych dla firmy wartości, ale również planem konkretnych projektów realizowanych przez wszystkie marki portfela firmy – Hellmans podejmuje temat przeciwdziałania marnowaniu żywności, Dove – kontynuuje działania na rzecz wzmacnia poczucia wartości kobiet a Ben&Jerry pracuje na rzecz tolerancji – mówi przedstawicielka PwC.

– Inaczej swoją misję przedstawia Ikea, która na nowo zdefiniowała pojęcie domu. Dom, którym chce się zajmować marka, to już nie tylko nasze mieszkania, ale planeta – wspólny dom wszystkich ludzi. Stąd zmiany w funkcjonowaniu firmy i jej zaangażowanie w budowanie świadomości i zachowań prośrodowiskowych – dodaje.

więcej informacji:

Marta Marczuk RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    przemysł spożywczy RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    społeczna odpowiedzialność biznesu RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.