REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Opakowania zaczynają zastępować sprzedawcę

  • Autor: pm, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2013, 12:18
Ekspert: Opakowania zaczynają zastępować sprzedawcę
fot. Małpka Express

- Kiedyś ktoś nazwał opakowanie "niemym sprzedawcą". Ale w dobie sprzedaży wielkopowierzchniowej poustawiane gęsto na półkach produkty są skazane wyłącznie na siebie. Dlatego opakowania zaczynają zastępować sprzedawcę - nawiązują z konsumentem dialog, stroją się w piórka i zadzierają nosa, aby zainteresować klienta, przekazać zalety produktu i filozofię marki - mówi Andrzej Kownacki, Creative Director, San Markos.

REKLAMA

Jak podkreśla, często opakowanie jest jedynym punktem styku pomiędzy produktem a konsumentem. Tak jak przekaz reklamowy, musi sprostać upodobaniom klientów i zwrócić na siebie uwagę. - Nawet jeśli nie musi walczyć o zdobycie zainteresowanie, to przynajmniej powinno się obronić wśród innych podobnych produktów - dodaje Andrzej Kownacki.

- Producenci tworząc przekaz marketingowy, wykorzystują takie elementy jak nazwę produktu, formę opakowania i odpowiednią kolorystykę. Sama forma opakowania okazuje się być równie ważna, co jego nazwa i marka. Ludzie zawsze chętnie sięgają po nowe formy opakowań, kierowani chociażby ciekawością - komentuje ekspert San Markos.

Dodaje, że kolorystyka to kolejny ważny element opakowania. Musi żyć w zgodzie z kategorią i światem marki oraz szybko prowadzić do odpowiednich skojarzeń konsumenckich. - Dlatego reklamując produkty szybko psujące się unikamy zieleni, która mogłaby sugerować nieświeżość, a wodę pijemy z barwionych na niebiesko butelek. Kolor opakowania dopełnia harmonii. Idąc dalej - pstrokate opakowania bardziej wyróżniają się na półkach, ale jeśli produkt ma być kojarzony z kategorią premium, zwykle ma oszczędny i stonowany design - komentuje Andrzej Kownacki.

- Idealne opakowanie powinno być czytelne jak plakat: skonstruowane od ogółu do szczegółu, z zachowaniem takiej właśnie hierarchii. W pierwszej kolejności powinna się wybijać nazwa i kategoria produktu, dopiero potem informacje o tym, że markę można znaleźć także na Facebooku - podsumowuje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH