Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Opakowania zaczynają zastępować sprzedawcę

  • Autor: pm, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2013, 12:18
Ekspert: Opakowania zaczynają zastępować sprzedawcę
fot. Małpka Express

- Kiedyś ktoś nazwał opakowanie "niemym sprzedawcą". Ale w dobie sprzedaży wielkopowierzchniowej poustawiane gęsto na półkach produkty są skazane wyłącznie na siebie. Dlatego opakowania zaczynają zastępować sprzedawcę - nawiązują z konsumentem dialog, stroją się w piórka i zadzierają nosa, aby zainteresować klienta, przekazać zalety produktu i filozofię marki - mówi Andrzej Kownacki, Creative Director, San Markos.

Jak podkreśla, często opakowanie jest jedynym punktem styku pomiędzy produktem a konsumentem. Tak jak przekaz reklamowy, musi sprostać upodobaniom klientów i zwrócić na siebie uwagę. - Nawet jeśli nie musi walczyć o zdobycie zainteresowanie, to przynajmniej powinno się obronić wśród innych podobnych produktów - dodaje Andrzej Kownacki.

- Producenci tworząc przekaz marketingowy, wykorzystują takie elementy jak nazwę produktu, formę opakowania i odpowiednią kolorystykę. Sama forma opakowania okazuje się być równie ważna, co jego nazwa i marka. Ludzie zawsze chętnie sięgają po nowe formy opakowań, kierowani chociażby ciekawością - komentuje ekspert San Markos.

Dodaje, że kolorystyka to kolejny ważny element opakowania. Musi żyć w zgodzie z kategorią i światem marki oraz szybko prowadzić do odpowiednich skojarzeń konsumenckich. - Dlatego reklamując produkty szybko psujące się unikamy zieleni, która mogłaby sugerować nieświeżość, a wodę pijemy z barwionych na niebiesko butelek. Kolor opakowania dopełnia harmonii. Idąc dalej - pstrokate opakowania bardziej wyróżniają się na półkach, ale jeśli produkt ma być kojarzony z kategorią premium, zwykle ma oszczędny i stonowany design - komentuje Andrzej Kownacki.

- Idealne opakowanie powinno być czytelne jak plakat: skonstruowane od ogółu do szczegółu, z zachowaniem takiej właśnie hierarchii. W pierwszej kolejności powinna się wybijać nazwa i kategoria produktu, dopiero potem informacje o tym, że markę można znaleźć także na Facebooku - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH