REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Opakowanie premium powinno mocno przykuwać wzrok konsumentów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2016, 15:24
Ekspert: Opakowanie premium powinno mocno przykuwać wzrok konsumentów
fot. shutterstock

- Liczne badania pokazują, że wyrobienie własnej opinii o produkcie zajmuje konsumentowi około 7 sekund. W tym czasie opakowanie powinno przykuć nasz wzrok, a następnie w czytelny sposób przekazać najistotniejsze informacje na temat jego zawartości. Do tego właśnie służą opakowania typu premium. Sugerują one przede wszystkim, że produkt w nie zapakowany niesie ze sobą pewną wartość dodaną i wyróżnia produkt na tle innych, „standardowych” produktów dostępnych na sklepowej półce - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Wojciech Kochański, ekspert z DNB Bank Polska S.A.

REKLAMA

Zdaniem eksperta opakowanie premuim sugeruje, że konsument zakupując towar sprawia sobie drobną przyjemność, mały prezent. - Z drugiej strony należy też pamiętać, że to w pierwszej kolejności producent, a nie konsument decyduje, który towar będzie pozycjonowany jako premium oraz mieć świadomość że marże stosowane w tym segmencie należą do najwyższycopakowanie premium powinno przykuwać nasz wzrokh - dodaje Wojciech Kochański.

Jego zdaniem . Jednak to nie wszystko - należy zwrócić uwagę na fakt, że opakowanie w tym segmencie powinno również świadczyć o jakości produktu i stanowić jego wizytówkę. - W przypadku projektowania opakowań premium, wykorzystuje się rzadziej stosowane materiały, tworzy bardziej wyszukane kształty, często o niepospolitej gramaturze. Te działania mają na celu pokazanie, że produkt, który znajduje się w środku to z pewnością towar luksusowy - mówi Wojciech Kochański.

Silnym trendem jest obecnie stawianie na minimalizm – unika się jaskrawych kolorów, wyrazistych wzorów i „udziwnionych” kształtów, na rzecz stonowanej, łagodnej i eleganckiej estetyki.

- Przykładowo, w sektorze spożywczym opakowania premium często zapewniają, że taki produkt można, przykładowo, wręczyć w formie prezentu. Głównym celem jaki stawiają sobie producenci jest, aby takie opakowanie nie było krzykliwe, a jedynie subtelnie przyciągało wzrok. Ponieważ wymagający konsument chce otrzymać nie tylko sam produkt, ale też luksusową oprawę, to aby stworzyć odpowiednie opakowanie niezbędna jest współpraca całego sztabu ludzi, począwszy od osób odpowiedzialnych za marketing, grafikę, a kończąc na dziale sprzedaży - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 835) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH