Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Opakowanie premium powinno mocno przykuwać wzrok konsumentów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2016, 15:24
Ekspert: Opakowanie premium powinno mocno przykuwać wzrok konsumentów
fot. shutterstock

- Liczne badania pokazują, że wyrobienie własnej opinii o produkcie zajmuje konsumentowi około 7 sekund. W tym czasie opakowanie powinno przykuć nasz wzrok, a następnie w czytelny sposób przekazać najistotniejsze informacje na temat jego zawartości. Do tego właśnie służą opakowania typu premium. Sugerują one przede wszystkim, że produkt w nie zapakowany niesie ze sobą pewną wartość dodaną i wyróżnia produkt na tle innych, „standardowych” produktów dostępnych na sklepowej półce - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Wojciech Kochański, ekspert z DNB Bank Polska S.A.

Zdaniem eksperta opakowanie premuim sugeruje, że konsument zakupując towar sprawia sobie drobną przyjemność, mały prezent. - Z drugiej strony należy też pamiętać, że to w pierwszej kolejności producent, a nie konsument decyduje, który towar będzie pozycjonowany jako premium oraz mieć świadomość że marże stosowane w tym segmencie należą do najwyższycopakowanie premium powinno przykuwać nasz wzrokh - dodaje Wojciech Kochański.

Jego zdaniem . Jednak to nie wszystko - należy zwrócić uwagę na fakt, że opakowanie w tym segmencie powinno również świadczyć o jakości produktu i stanowić jego wizytówkę. - W przypadku projektowania opakowań premium, wykorzystuje się rzadziej stosowane materiały, tworzy bardziej wyszukane kształty, często o niepospolitej gramaturze. Te działania mają na celu pokazanie, że produkt, który znajduje się w środku to z pewnością towar luksusowy - mówi Wojciech Kochański.

Silnym trendem jest obecnie stawianie na minimalizm – unika się jaskrawych kolorów, wyrazistych wzorów i „udziwnionych” kształtów, na rzecz stonowanej, łagodnej i eleganckiej estetyki.

- Przykładowo, w sektorze spożywczym opakowania premium często zapewniają, że taki produkt można, przykładowo, wręczyć w formie prezentu. Głównym celem jaki stawiają sobie producenci jest, aby takie opakowanie nie było krzykliwe, a jedynie subtelnie przyciągało wzrok. Ponieważ wymagający konsument chce otrzymać nie tylko sam produkt, ale też luksusową oprawę, to aby stworzyć odpowiednie opakowanie niezbędna jest współpraca całego sztabu ludzi, począwszy od osób odpowiedzialnych za marketing, grafikę, a kończąc na dziale sprzedaży - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.