Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert SIG Combibloc: Różni konsumenci poszukują innych typów opakowań

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2016, 16:48
Ekspert SIG Combibloc: Różni konsumenci poszukują innych typów opakowań
Fot. SIG Combibloc

- Konsumenci zrównoważeni zazwyczaj najbardziej ulegają tradycyjnym opakowaniom zaprojektowanym z zachowaniem zasad harmonii, które są łatwe w użyciu. Osoby te wykazują jednak pewne umiłowanie detali. Tacy konsumenci podejmują decyzje na wyczucie. Preferują marki, które wskazują na zaufanie i bezpieczeństwo. Są sceptyczni w stosunku do nowych rzeczy - mówi Norman Gierow, Head of Global Market Segment Management w SIG Combibloc.

Z kolei, zdaniem Normana Gierowa, konsumenci, którzy poszukują stymulacji, wybierają bardziej nietypowe opakowania, przemawiające do zmysłów, wskazujące na jakość produktów, sugerując, że zawartość jest szczególnie wyjątkowa. - Taką grupę konsumentów przyciągają nowe, nietypowe rodzaje opakowania. Zazwyczaj łatwo wydają pieniądze i są otwarci na spontaniczne zakupy. Grupa ta jest najmniej lojalna wobec marek i radośnie przeskakuje z jednej marki na drugą, gdy niesie ze sobą obietnicę szczególnych doznań lub przyjemności. Konsumenci poszukujący stymulacji reagują na nadzwyczajne projekty, które wyróżniają się z tłumu i wskazują na wysoką jakość opakowania i produktu - dodaje ekspert.

Zdaniem Gierowa konsumenci dominujący szukają równowagi między jakością a ceną. Ich decyzje zakupowe rzadziej opierają się na odczuciach niż w przypadku pozostałych typów konsumentów. Produkty o niskich cenach są zwykle odrzucane, jako że ten typ poszukuje rzeczy bardziej wartościowych. Przyciągają ich inteligentne i pomysłowe rozwiązania opakowaniowe, których siła perswazji bazuje na purystycznej prostocie i porządnym wyglądzie.

- Analiza różnych typów konsumentów, tego, co ich przyciąga i jakie są ich tendencje zakupowe, pozwala również na sformułowanie stwierdzeń dotyczących zachowań zakupowych w podziale na płeć. Kobiety zazwyczaj cechuje równowaga i stymulacja; natomiast mężczyźni skłaniają się częściej ku przygodzie, dyscyplinie i bezpośredniości. Podobnie można stwierdzić, że młodzi konsumenci robią zakupy inaczej niż osoby starsze. W wieku 20 lat większość konsumentów kieruje się stymulantami, natomiast pokolenie osób w wieku ponad 60 lat postępuje i robi zakupy w stosunkowo tradycyjny i zrównoważony sposób – odsetek osób szukających przygody znacząco spada - dodaje ekspert SIG Combibloc.

Jeśli chodzi o opakowanie, oprócz kształtu, ważny jest też wybór koloru, konturów, kroju czcionki i relacji między obrazem a słowem, pomagające stworzyć opakowanie, którego celem jest przyciągnięcie określonej klasy konsumentów. Podczas gdy konsumenci szukający stymulacji mogą wybrać opakowania w jaskrawych, przyjaznych kolorach, z odważnymi napisami i detalami graficznymi, rozwiązaniem odpowiednim dla konsumentów zrównoważonych będą subtelne barwy i delikatne, zamaszyste linie. Dla kontrastu rozwiązanie opakowaniowe, które przemówi do konsumentów dominujących, będzie miało zazwyczaj ciemny kolor bazowy oraz wyraźną i uporządkowaną szatę graficzną, przyciągając wzrok za pomocą stosunkowo stonowanego, uproszczonego układu i wyszukanych elementów technicznych.

 

SIG Combibloc jest jednym ze światowych producentów opakowań kartonowych i napełniarek do napojów i żywności. W 2013 roku firma osiągnęła obroty na poziomie 1680 milionów euro, zatrudniając około 5100 pracowników w 40 krajach. SIG Combibloc należy do nowozelandzkiej Grupy Rank.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH