Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Silne marki buduje się latami, konsekwentnie trzymając się przyjętej strategii

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-08-2017, 12:15
Ekspert: Silne marki buduje się latami, konsekwentnie trzymając się przyjętej strategii
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot

Dlaczego Polska, będąc krajem, który potrafi i chce produkować najlepszą i najsmaczniejszą żywność, nie potrafi stworzyć silnych marek, które będą konkurować z międzynarodowymi gigantami, a także markami sieci handlowych? Kwestię tę wziął na warsztat Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

- Obserwując to co się dzieje w Polsce w sferze marketingu, a w szczególności kreowania marek, można z łatwością stwierdzić, że podobnie jak w innych sferach życia i gospodarki, występuje tutaj swoisty paradoks. Biedronka to nazwa największej portugalskiej sieci handlowej w naszym kraju, która
w umysłach konsumentów jest jak najbardziej polską marką, wpierającą rodzimą produkcję i Polaków w dużej części aspektów życiowych. A polska słodka duma Wedel? Już od 2010 roku nie jest polską własnością. Podobnie jak rdzennie polska marka Winiary, a także dziesiątki innych mniej lub bardziej znanych marek. Nie wspominając już o takich markach, które pojawiły się w Polsce wraz
z Nestlé, PepsiCo i Coca-Cola Company – komentuje Radosław Kaczmarek.

Z drugiej strony Polska to potęga, jeżeli chodzi o produkcję żywności. Rodzimi producenci potrafią zaskakiwać nie tylko wysoką jakością, ale także pomysłowością i wyczuciem potrzeb konsumenta. Zdaniem Kaczmarka, niewiele jest jednak przykładów, kiedy to polscy producenci stworzyli silną markę, która może równać się z machinami marketingowymi Danone lub Nestlé.

- Do takich chlubnych przykładów na pewno należy Tymbark czy Lubella (Grupa Maspex) lub Mokate, jednak patrząc na możliwości prawie 40 milionowego kraju to mało (oczywiście takich przykładów znajdziemy w niszach dużo więcej, tutaj skupiam się na faktycznie markach ponadprzeciętnych, wielkich i masowych). Dodatkowo, w Polsce zaczęły pojawiać się marki, takie jak Pilos czy Pikok, które zostały wykreowane przez sieci handlowe – dodaje ekspert.

Dawne private label stały się pełnoprawnymi markami, a to za sprawą masowych działań marketingowych, które są dookoła nich prowadzone. Mają swój wizerunek (benefity racjonalne
i emocjonalne), posiadają swoja komunikację i oddanych klientów.

- Jeszcze parę lat temu wkładając do koszyka markę własną sieci handlowej szybko przykrywało się koszyk grubym kocem, aby tylko nikt nie zauważył, że ma się wśród zakupów taką „taniochę”. Jednak w krótkim czasie sieci handlowe potrafiły wykreować szereg marek, które mogą równać się z tymi, które wychodzą z siedzib Krafta, Mondeleza i wielu innych koncernów spożywczych. Nie wspominając już o polskich producentach – mówi Radosław Kaczmarek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 080) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH