Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert THIS: Ważna rola audytu wzorniczego w zarządzaniu marką produktu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2018, 13:58
Ekspert THIS: Ważna rola audytu wzorniczego w zarządzaniu marką produktu
Jarosław Grzesica, CEO w studiu designu THIS

- Większość firm działających w biznesie poprzez rozwój organiczny, zwłaszcza na rynku konsumenckim, dochodzi do momentu, kiedy dalsza ekspansja rynkowa jest bardzo trudna. Jednym z kluczowych powodów zmniejszenia efektywnego oddziaływania produktu na klientów jest fakt, że portfolio produktowe wymaga gruntownego przeglądu, repozycjonowania i re-stylizacji - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jarosław Grzesica, CEO w studiu designu THIS.

Zdaniem Jarosława Grzesicy na potrzebę zmian w portfolio produktów często wpływają błędy w zarządzaniu markami produktów oraz wynikającego z niego wzornictwa. - Zdarza się, że projekty produktów nie są opracowywane pod kątem konkretnych konsumentów i przeznaczonej dla nich strategii, lecz są wynikiem wymagań funkcjonalnych i certyfikacyjnych. Produkty, które osiągnęły pewien poziom zaufania klientów, sprzedają się do momentu, w którym w ich miejsce nie pojawi się produkt zbliżony, ale lepiej komunikujący swoją jakość, wartości producenta i wreszcie bardziej atrakcyjny pod kątem estetyki. Aby dojść do faktycznych problemów i dać odpowiedzi na pytania, jak zdynamizować produkt oraz jaką rolę w tym procesie powinna odegrać marka producenta, należy przeprowadzić audyt wzorniczy. Audyt odpowiada na zasadnicze pytania w obszarze komunikacji wizualnej marki i produktu, a często także ujawnia szereg problemów wcześniej niedostrzeganych przez właścicieli biznesu - wylicza ekspert THIS.

Jego zdaniem aby przeprowadzić skutecznie audyt wzorniczy w przedsiębiorstwie operującym na rynku i dysponującym określonym portfolio produktów, konieczny jest kompetentny zespół o określonych umiejętnościach i doświadczeniu. - W takim projekcie powinien brać udział zespół składający się z managera projektu, stratega o kompetencjach analitycznych oraz związanych z zarządzaniem marką, zespołu projektowego dostosowanego do konkretnej kategorii branżowej i potrzeb, eksperta od spraw sprzedaży i dystrybucji. Audyt jest punktem wyjścia do wdrożenia w życie projektów. W przypadku „martwego punktu” wśród producentów na rynku FMCG, warto skorzystać ze wsparcia wyspecjalizowanych partnerów zewnętrznych, którzy mają nie tylko możliwość przeprowadzenia audytu i zaprojektowania nowego pomysłu, ale także możliwość wdrożenia i komercjalizacji na rynku - dodaje Jarosław Grzesica.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane