Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Ekspertka 4/4 Brand Design: Konsumenci dzielą produkty mleczne na białe i kolorowe

- Opakowania w kategorii produktów mlecznych w dużym stopniu odzwierciedlają sposób, w jaki konsumenci dzielą tę kategorię - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Dominika Sikora, brand strategy director 4/4 Brand Design.

Ekspertka 4/4 Brand Design: Konsumenci dzielą produkty mleczne na białe i kolorowe
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 21-05-2018, 12:18

- Pierwszy poziom to białe vs kolorowe. Białe produkty, to mleko, kefir, jogurt naturalny, twarogi, kolorowe to jogurty owocowe, pitne, desery, generalnie produkty mleczne z dodatkami. „Biała“ kategoria jest bardziej tradycyjna, prosta, domowe. Tutaj najsilniej wyraża się lokalność. Chcemy kupować polskie mleko, z polskich mleczarni i jesteśmy dosyć lojalni wobec mleczarni z naszego regionu. Lokalność przejawia się także w pojedynczych produktach lokalnie „kultowych“ dostępnych tylko w danym miejscu. Bywa, że ich opakowania nie zmieniają się od lat i wręcz konsument nie chce by się zmieniały. Mimo, że opakowania tych „lokalnych perełek“ obiektywnie zestarzały się i odstają od obecnej stylistyki, ich siłą jest ciągłość. Na poziomie wartości zjawisko to można wpisać w trend zakorzenienia, który w ostatnich latach się uwidocznił. Związany jest z potrzebą jakiejś stałości w ciągle zmieniającym się świecie - ta stałość może być komunikowana na poziomie  stałości receptury, miejsca produkcji, osoby właściciela a w postaci graficznej manifestuje się w stałości koloru, znaków, charakterystycznych elementów graficznych. W przypadku takich produktów bardzo ostrożnie należy podchodzić do zmian i jeśli są konieczne muszą być robione z dużym wyczuciem i nierzadko etapami – dodaje Dominika Sikora.

Inną cecha „białej” kategorii jest funkcjonalność. Ponieważ są to produktu kupowane często, na co dzień, mamy do czynienia z dużymi automatyzmami na poziomie decyzji zakupowej i opakowanie musi w dużym stopniu to ułatwiać. Chodzi o pewne utarte kody kolorystyczne, którymi się posługujemy np.: mleko tłuste jest czerwone, mleko półtłuste jest żółte, odtłuszczone zielone lub niebieskie. Najnowszy kolor na półce, fioletowy został przypisany produktom bez laktozy. 

Zdaniem ekspertki „kolorowa” kategoria pozwala na większą dowolność w zakresie środków stylistycznych. - To kategoria o smaku i przyjemności a konsument ma większą gotowość do akceptowania marek niepolskich; większą rolę odgrywa również wyróżnienie się na poziomie opakowań, bo zwykle wybór tu jest znacznie większy a konsument jest mniej lojalny i chętniej testuje nowości. W tej kategorii pojawia się również znacznie więcej produktów funkcjonalnych związanych z okazją np. „na śniadanie”, dietetycznych czy „zdrowa przekąska – wylicza Dominika Sikora.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dominika Sikora RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    4/4 Brand Design RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.