Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ekspertka: przemysł i biznes coraz częściej będą sięgać po technologie cyfrowe

W 2019 r. prognozowany jest dalszy dynamiczny rozwój takich technologii cyfrowych jak: internet rzeczy, sztuczna Inteligencja, big data czy rzeczywistość rozszerzona. Wydaje się, że coraz bardziej po te technologie będzie sięgać przemysł i biznes – mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska z Uniwersytetu Łódzkiego.

Według OECD do 2020 roku liczba urządzeń na świecie podłączonych do Internetu przekroczy 50 mld, zaś zgodnie z raportem Cisco Visual Networking Index do 2022 r. użytkownikami Internetu będzie ponad 60 proc. ludzi. O nowych technologiach powszechnie mówi się w kontekście inteligentnych domów, samochodów, medycyny, przemysłu 4.0.

Ekspertka z Wydziału Zarządzania UŁ podkreśla, że trwająca obecnie rewolucja cyfrowa, to czwarta już rewolucja przemysłowa - u podstaw pierwszej leżała maszyna parowa, w przypadku drugiej - elektryczność, a trzeciej - technologie informatyczne i elektronika.

"Rewolucja cyfrowa stała się już wszechobecna. Nie powiedziałabym, że my dopiero w nią wchodzimy, my już w niej jesteśmy, biorąc pod uwagę cały szereg rozwiązań, urządzeń, sprzętów czy systemów, które nas otaczają. Natomiast bez wątpienia dynamika każdej kolejnej rewolucji jest coraz szybsza ze względu na ogromny potencjał technologii leżących u podstaw każdej kolejnej rewolucji" - podkreśliła dr Kaczorowska-Spychalska.

Według niej, prognozy przewidują, że w 2019 r. i w kolejnych latach nastąpi dalszy rozwój i coraz większe wykorzystanie takich kluczowych technologii cyfrowych jak: Internet rzeczy (IoT), sztuczna inteligencja (AI), Big Data, rzeczywistość rozszerzona (AR) czy Internet 5G - technologia mobilna piątej generacji.

"W przypadku sztucznej inteligencji i internetu rzeczy wydaje się, że coraz bardziej po te technologie sięgać będzie przemysł, próbując w ten sposób monitorować i kontrolować realizowane procesy, prognozować i mapować pewne rozwiązania czy eksperymentować. Firmy będą sięgały po nowe technologie coraz częściej także w kontekście procesów zarządczych, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi czy np. księgowości" - podkreśliła badaczka, która była w grupie ekspertów zewnętrznych Ministerstwa Cyfryzacji zaangażowanych w prace nad przygotowaniem "Założeń do strategii AI w Polsce".

Już dzisiaj sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w postaci chociażby chatbotów, w tym voice botów, stanowiących formę cyfrowych asystentów, prowadzących klienta przez cały proces zakupowy w sieci. Są one coraz bardziej popularne m.in. w bankowości, usługach medycznych, a przede wszystkim w branży e-commerce. Prognozy mówią o dynamicznym rozwoju tego rynku. "Szacuje się, że do 2024 r. rynek chatbotów osiągnie poziom 1,3 bln dolarów, gdy jeszcze w ub. roku jego wartość szacowana była na poziomie 240 mld dol." - dodała ekspertka.

więcej informacji:

internet rzeczy RSS ALERT    /    sztuczna inteligencja RSS ALERT    /    big data RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.151.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.