Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Eksporterzy bez optymizmu

Działalność eksportową w Polsce prowadzi ponad 25% badanych przedsiębiorców w 14. fali badania Bibby MSP Index przeprowadzonego cyklicznie przez firmę faktoringową Bibby Financial Services. Raport pokazuje, że w ostatnim czasie wzrost eksportu nastąpił w przypadku blisko 30% podmiotów z sektora. Jednak prognozując warunki rozwoju, przedsiębiorcy nie wykazują optymizmu.

Eksporterzy bez optymizmu
fot. shutterstock.com

Zwiększył się odsetek firm, które uważają, że eksport prowadzonej działalności w najbliższym czasie spadnie (z 6,9% do 8,8%). Zaledwie 9% przedsiębiorców zamierza w najbliższym czasie rozszerzyć swoją działalność o eksport, czego przyczyną może być niepewność związana z sytuacją polityczną i gospodarczą panującą w Unii Europejskiej.

Według 14. fali badania Bibby MSP Index głównym źródłem wiedzy o rynkach zagranicznych i potencjalnych zagranicznych kontrahentach jest Internet – informacji na temat gospodarki i partnerów biznesowych poszukuje w sieci 60% respondentów eksportujących towary. Z zebranych opinii wynika, że polscy przedsiębiorcy zdobywają informacje na temat danego rynku także dzięki uczestnictwu w wydarzeniach branżowych, zarówno w kraju, jak i poza jego granicami (ponad 28%), zaangażowanie w działania lokalnych izb branżowych i stowarzyszeń (ponad 19%). Prawie 17% przedstawicieli sektora MSP deklaruje, że korzysta z lokalnych wywiadowni gospodarczych, a prawie 9% przyznaje, że pozyskuje regionalne raporty rynkowe.

Jeśli chodzi o nowe zagraniczne kontakty biznesowe to polscy przedsiębiorcy próbują je nawiązać wykorzystując uczestnictwo w wydarzeniach branżowych  (prawie 24%) oraz w lokalnych wywiadowniach gospodarczych (ponad 13%). Partnerzy są pozyskiwani również poprzez izby branżowe i rozmaite stowarzyszenia (więcej niż 12%), korzystanie z misji gospodarczych organizowanych przez instytucje rządowe i izby gospodarcze, w tym bilateralne np. polsko-niemiecką, polsko-brytyjską itp. (ponad 11%). Warto zauważyć, że prawie co dziesiąta ankietowana firma weryfikacje potencjalnych kontrahentów i zdobywa wiedzę o nowych rynkach od partnera finansowego.

Jak pokazują wyniki ostatniej fali Bibby MSP Index ponad połowa przedsiębiorców finansuje swoją działalność eksportową poprzez udostępnioną linię kredytową lub też debet na rachunku bankowym. Więcej niż 48% respondentów deklaruję, że korzysta z własnych środków, a ponad 5% używa faktoringu eksportowego.

więcej informacji:

eksport RSS ALERT    /    polscy eksporterzy RSS ALERT    /    eksport z Polski RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Sanek 2018-02-13 13:28:01
    Myślę, że grupa, która korzysta z faktoringu będzie się tylko zwiększać i to szybko
  • Ortal 2018-02-13 13:50:45
    Jasne, w końcu równamy do zachodu europy
  • Hurricane 2018-02-13 23:06:02
    Sanek - jest aż tak skuteczny?
  • arti 2018-02-27 19:20:15
    fajnie, że ten faktoring zaskoczył w Polsce bo terminowane płatności to póki co nasza narodowa bolączka
  • gość 2018-02-28 23:51:10
    dopiero \"zaskakuje\", bo jeszcze nie jest tak popularny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.20.57
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.