Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Elopak: Opakowanie ma skutecznie wyróżniać produkt na półce sklepowej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2014, 12:46
Elopak: Opakowanie ma skutecznie wyróżniać produkt na półce sklepowej
Piotr Leowski, market unit manager, Elopak SA

- Jest wiele istotnych kierunków rozwoju opakowań do produktów mleczarskich. Producenci opakowań dążą do poprawy funkcjonalności opakowań, co ma ułatwić konsumentom używanie opakowania, często jego wielokrotne otwieranie i zamykanie, a także ułatwić przechowywanie oraz transportowanie produktów. Opakowania, które nie spełniają tych podstawowych kryteriów są konsekwentnie wycofywane z oferty - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Leowski, market unit manager, Elopak SA.

Ważnym kierunkiem rozwoju opakowań jest stałe ograniczanie wpływu opakowań na środowisko naturalne. Przemysł opakowaniowy stale stara się ulepszać opakowania pod tym względem, chociażby poprzez zmniejszanie wagi opakowań i użytego surowca. Dzięki nowoczesnym technologiom produkcji takie działania są możliwe, bez wpływu na podstawowe cechy ochronne opakowania.

- Ponadto firmy opakowaniowe starają się również ulepszać funkcję ochronną opakowań, poprzez stosowanie nowych materiałów. Wiele firm prowadzi prace rozwojowe w kierunku zastosowania nowych materiałów barierowych. Rozwiązania tego typu mają wpływ zarówno na cechy organoleptyczne produktu, a także mogą wydłużać okres przydatności produktu do spożycia - dodaje Piotr Leowski, market unit manager, Elopak SA.

Jego zdaniem opakowanie ma również w sposób czytelny, i atrakcyjny informować konsumenta oraz skutecznie wyróżniać produkt na półce sklepowej. Dlatego widoczny postęp dokonuje się także na poziomie stosowanych technik drukarski. Często wysiłki opisane powyżej skutkują również możliwością obniżenia kosztów produkcji opakowań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gość 10-06-2014, 09:37:
W ładne opakowania przyciągające oko klienta trzeba dużo zainwestować a zmieniające się po 2 - 4 razy w roku przepisy dotyczące umieszczania wszystkich wymaganych danych na opakowaniu uniemożliwiają takich nakładów na małe i średnie firmy. IJHARS doprowadza do niszczenia tych małych firm bo nie dopuszcza do wprowadzania do obrotu produktów, z dotychczasowymi nadrukami. Dla tych urzędnikow to producent ma wyrzucać setki kg opakowań bo ich nie interesuje, że się zmieniły przepisy. ot i tak muszą się producenci dostosować a najczęściej to muszą likwidować produkcję.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH