Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ERG: Przychody nie są dla nas priorytetem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2017, 09:45

Grupa Kapitałowa ERG SA w I kwartale br. zanotowała 897 tys. zł zysku netto w porównaniu do 904 tys. zł w ub.r. Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i usług wyniosły 22,33 mln zł, wobec 24,87 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spadek sprzedaży to efekt realizowanego przez zarząd spółki planu związanego z ograniczaniem przychodów produktów niskomarżowych. Grupa zanotowała jednocześnie wzrost marży brutto o 4,5 pkt. procentowych na sprzedaży głównych produktów foliowych.

- Porównując wynik I kwartału 2017 r. do wyniku do I kwartału 2016 roku należy przypomnieć, że grupa zanotowała w roku ubiegłym jednorazowy przychód w wyniku rozliczenia jednorazowej transakcji sprzedaży, w dniu 29 marca 2016 roku przez ERG SA akcji w spółce Bioerg SA, w wyniku czego w pozostałych przychodach operacyjnych rozpoznano jednorazowy przychód w kwocie 981 tys. zł. Oznacza to, że w wyniku netto Grupy Kapitałowej za I kwartał 2016 roku w kwocie 1.885 tys. zł, kwota 981 tys. zł to zysk jednorazowy. Bez uwzględniania jednorazowej transakcji zysk netto Grupy Kapitałowej był więc mniejszy o 981 tys. i wyniósł 904 tys. zł - podała spółka.

Jak dodano w komunikacie dla mediów, analizując spadek sprzedaży w I kwartale warto zauważyć, że był on związany z realizowaną strategią zakładającą większą koncentrację na produktach wysokomarżowych oraz ograniczaniu sprzedaży wyrobów niskomarżowych. Dzięki temu ERG zanotował  wzrost marży brutto na produktach foliowych. W pierwszym kwartale 2017 wyniosła ona 3.525 tys. zł przy sprzedaży produktów foliowych wynoszącej 20.514 tys. zł, co oznacza marżę na poziomie 17,2% . W analogicznym okresie roku 2016 marża brutto na produktach foliowych wyniosła 2.863 tys. zł przy sprzedaży produktów foliowych wynoszącej 22.620 tys. zł, a więc marży 12,7%.

- Skupiamy się obecnie na działaniach prowadzących do wzrostu marży, a to jest najistotniejsze z punktu widzenia długoterminowego rozwoju firmy. Przychody nie są dla nas priorytetem. Systematyczna poprawa marży wraz ze wzrostem mocy produkcyjnych w kategoriach produktów wysokomarżowych to według nas najważniejsze zadania. W II kwartale rozpoczęły produkcję 2 nowe linie produkcyjne, które zwiększą nasze moce produkcyjne w segmencie wysokomarżowym o 18%. Intensywnie szukamy jednocześnie nowych rynku zbytu, w I kwartale rozpoczęliśmy eksport naszych produktów do Austrii. Te elementy niewątpliwie wpłyną pozytywnie na wypracowywane przez nas wyniki w kolejnych okresach - powiedział Robert Groborz, prezes Zarządu ERG SA.

W I kwartale 2017 roku sprzedaż na eksport wyniosła ponad 13%. Zgodnie z realizowaną obecnie strategią spółka chce do końca tego roku wygenerować przychody z eksportu na poziomie 20%. Obecnie ERG sprzedaje swoje produkty już do 18 krajów m.in. do Niemiec, Francji, Austrii, Włoch, ale także Rosji, Białorusi, Mołdawii, Serbii czy Uzbekistanu. Spółka eksportuje głównie folię do firm z sektora budowlanego oraz spożywczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.