Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ergis realizuje inwestycję za 18 mln zł. Nowa linia ruszy jeszcze w tym kwartale

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 20-02-2014, 12:27

Grupa Ergis realizuje inwestycję, polegającą na uruchomieniu drugiej linii do produkcji folii nanoErgis w Oddziale w Oławie. Koszt tej inwestycji wyniesie ok. 18 mln zł, a jej uruchomienie planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2014 roku. Grupa zanotowała wzrost wyników finansowych.

Grupa Ergis, lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej, zanotowała po czterech kwartałach 2013 roku przychody w wysokości 673,3 mln zł (czyli o 6,4 proc. wyższe niż rok wcześniej), zysk operacyjny sięgający 25,4 mln zł (czyli o 72,7 proc. wyższy niż po czterech kwartałach 2012 roku) oraz zysk netto w wysokości 11,4 mln zł, czyli o 54 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Wzrost rentowności jest rezultatem osiągnięcia planowanego poziomu sprzedaży folii nanoErgis oraz zwiększenia wolumenu sprzedaży i podjętych działań reorganizacyjnych w biznesie folii twardych, produkcja których została częściowo przeniesiona z Berlina do Wąbrzeźna.

W czwartym kwartale 2013 ceny głównych surowców strategicznych (PVC, DINP, LLDPE, PET) były nieznacznie niższe zarówno w stosunku do poprzedniego kwartału, jak i do analogicznego kwartału ubiegłego roku (tylko cena LLDPE była nieznacznie wyższa niż w IV kwartale 2012). Spadek cen żadnego z surowców nie przekroczył jednak 10 proc. W efekcie można podsumować, że sytuacja surowcowa w czwartym kwartale 2013 była sprzyjająca. Również w skali całego roku ceny surowców (poza LLDPE) były stabilne.

Na uwagę zasługuje wzrost sprzedaży opakowań przemysłowych o 20,3 proc., wynikający ze wzrostu sprzedaży folii stretch (o 23,6 proc.), co jest rezultatem rozwoju sprzedaży innowacyjnej 33-warstwowej folii nanoErgis. Wzrost sprzedaży opakowań drukowanych o 7,2 proc. jest z kolei wynikiem lepszego wykorzystania zainstalowanych mocy produkcyjnych.

Zanotowany 3,6-proc. wzrost sprzedaży twardych folii opakowaniowych to rezultat stopniowej odbudowy pozycji na rynku. Spadek sprzedaży folii miękkich PVC (o 3,1 proc.) dotyczy głównie asortymentów związanych z budownictwem (folie okleinowe, folie podkładowe do tapet). Spadek sprzedaży w pozycji „pozostała sprzedaż" (o 25,6 proc.) wynika z wycofania się Grupy ze sprzedaży paneli i parapetów oraz rezygnacji z produkcji i dystrybucji tapet.

Podsumowanie roku 2013 dla Grupy wypada dobrze pod względem rentowności operacyjnej. Na wyraźnie wyższym poziomie ukształtowały się zysk z działalności operacyjnej, który wzrósł o 72,7 proc., do 25,4 mln zł oraz EBITDA, który wyniósł 46,5 mln wobec 35,4 mln zł w roku 2012 (wzrost o 31,6 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH