Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Etykieta jest najważniejszym źródłem informacji o produkcie dla konsumentów

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 28-03-2013, 14:14
Etykieta jest najważniejszym źródłem informacji o produkcie dla konsumentów

Etykieta spożywcza, to nośnik ważnych informacji, umieszczony na opakowaniu produktu. Stanowi źródło wiedzy m.in. o wykazie składników, do którego Polacy przywiązują coraz większą wagę. Decyzje zakupowe konsumentów coraz częściej są podyktowane zawartością dodatków do żywności w produkcie. 69 proc. Polaków zwraca uwagę na obecność dodatków w żywności.

Opakowania stanowią podstawowe źródło wiedzy konsumenckiej w zakresie składu żywności. Aż 96 proc. Polaków szuka informacji o składnikach produktu, na jego opakowaniu, przy czym aż 93 proc. robi to już po dokonaniu zakupów. Mimo, że etykiety powinny być przejrzyste, jasne, zrozumiałe oraz czytelne, konsumenci często są wprowadzani w błąd. Producenci posługują się bowiem nieprecyzyjnymi, dwuznacznymi terminami opisu składu i kontekstami użycia, wykorzystując luki obecne w polskim prawie. Dla przykładu: informacja na opakowaniu jogurtu truskawkowego o zawartości aromatu naturalnego, nie świadczy o tym, że został on pozyskany z truskawek.

Wiele kontrowersji budzi także źródło pochodzenia niektórych dodatków do żywności. Przykładowo, barwnik spożywczy, koszenila (E120) powstaje z wysuszonych żeńskich owadów hodowanych na kaktusach w Ameryce Środkowej. Stosuje się go przede wszystkim w słodyczach, napojach, kisielach, lodach, produktach owocowych oraz w margarynach i serach. Skrobia modyfikowana - bardzo popularny zagęstnik, jest otrzymywana w wyniku jednego lub większej ilości zabiegów chemicznych na skrobiach spożywczych, które mogły mieć wcześniej styczność z kwasem, ługiem, fosforanami czy bezwodnikami.

Lektura etykiet spożywczych dokonywana przed podjęciem decyzji zakupowej przybliża do podejmowania wyborów spełniających oczekiwania konsumentów. Ze względu na triki i sztuczki producentów, zmierzające do uśpienia czujności konsumentów, a także z powodu niedoskonałości prawa żywnościowego istotne jest rozumienie informacji zamieszczonych na etykietach. Umiejętność interpretacji zawartych w nich wykazów składników i wiedza na temat dodatków do żywności stanowią przepustkę do świadomych zakupów - mówi Aleksandra Wysocka, Dyrektor Marketingu FRoSTY, która, jako pierwsza marka w Polsce, jednocześnie wyeliminowała ze wszystkich swoich produktów wzmacniacze smaku, barwniki, aromaty, tłuszcze utwardzone i skrobię modyfikowaną. Na opakowaniach naszych produktów znajdują się czytelne, duże i przejrzyste listy składników, dzięki którym konsument doskonale wie, co kupuje i ma pewność, że wybiera to, co dla niego najlepsze - dodaje Aleksandra Wysocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • uuuuuu 29-03-2013, 10:06:
na ktorej najczeciej sa klamstewka :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH