Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Etykieta ma znaczenie dla polskich konsumentów

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2017, 15:45
Etykieta ma znaczenie dla polskich konsumentów
fot. shutterstock

Jeśli chodzi o polskich konsumentów i etykiety produktów spożywczych to mamy dwie informacje – dobrą i złą. Pozytywna jest taka, że coraz więcej Polaków je czyta, smutne jest jednak to, że nadal niewielu z nas robi to ze zrozumieniem. Oznakowanie produktów spożywczych podlega regulacjom prawnym, które zapewniają bezpieczeństwo żywności i żywienia, a konsumentom jej świadomy wybór. Wszystkie informacje podawane na etykiecie produktu spożywczego powinny być rzetelne, jasne i łatwe do zrozumienia dla konsumenta.



Czytając etykiety produktów spożywczych można dowiedzieć się: ile waży dany produkt, co dokładnie zawiera, jaka jest jego wartość odżywcza oraz kto i gdzie go wyprodukował? - Według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) na etykiecie produktu muszą znaleźć się następujące informacje: nazwa żywności, wykaz składników (zawartość składników obecnych w produkcie w chwili jego wytwarzania, podana w kolejności malejącej), wszelkie składniki lub substancje pomocnicze w przetwórstwie (powodujące alergie lub reakcje nietolerancji (Alergeny), ilość określonych składników lub kategorii składników, ilość netto żywności, data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożyci, warunki przechowywania, nazwa i adres producenta, kraj pochodzenia (jeśli brak takiej informacji mógłby wprowadzać w błąd, co do rzeczywistego kraju pochodzenia produktu), instrukcja użycia (w przypadku, gdy jej brak może utrudnić odpowiednie użycie danego środka spożywczego) – wylicza dr hab. n. farm. Hanna Mojska, z Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ).

Producenci żywności zauważają rosnącą pozytywną tendencję związaną z czytaniem etykiet przez konsumentów – to cieszy ale i mobilizuje ich do eliminowania z produktów negatywnych dla zdrowia składników i tzw. czyszczenia etykiety.

- Polscy konsumenci coraz częściej dokonują świadomego wyboru produktów spożywczych na podstawie danych zawartych na etykietach. Brak sztucznych i niepotrzebnych dodatków staje się z roku na rok coraz ważniejszym czynnikiem, który wpływa na wybór produktu - mówi Jakub Kołodziej, członek zespołu zarządzającego firmy Roleski.

Jego zdaniem nie jest to chwilowa moda a raczej możemy mówić o swego rodzaju początku „rewolucji”, w wyniku której to właśnie skład produktu będzie decydował o tym, czy dany wyrób znajdzie się w koszyku zakupowym. - Jesteśmy przekonani, że cena powoli przestaje być decydującym czynnikiem zakupowym - zapewnia Jakub Kołodziej. I przyznaje, że firma Roleski długo pracowała nad składami (np. ketchupy z czystą etykietą) oraz jasnym i czytelnym przekazem dla konsumenta (ikony na etykietach).

Podobnego zdania jest Małgorzata Begier, zarządzająca marką, !eatme, Cursor SA. Jej zdaniem można zauważyć zmiany w kierunku coraz większej świadomości konsumentów. Dlatego marki muszą się coraz bardziej starać, bo cena już przestała grać pierwszoplanową rolę. - Produkty spożywcze powinny być coraz lepszej jakości, ponieważ konsumenci coraz bardziej takich poszukują, m.in. coraz częściej czytają etykiety – mówiła podczas Food Show 2017 w Katowicach Małgorzata Begier .

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH