REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Eurocash zaskakuje bardzo mocnym cashflow w spółce

  • Autor: PAP
  • Data: 21-08-2015, 20:59

EBITDA Eurocashu wyniosła w II kwartale 114 mln zł i była zgodna z konsensusem PAP na poziomie 109,4 mln zł. Analitycy wskazują, że na uwagę zasługuje wygenerowany w tym okresie przez spółkę mocny cash flow operacyjny. Po godz. 9.10 kurs Eurocashu rośnie o 0,4 proc.

REKLAMA

- Wyniki nie stanowią dużego zaskoczenia, jeśli chodzi o główne linie. Zysk netto, EBIT, EBITDA i przychody są z grubsza zbieżne z konsensusem. Co zaskakuje na plus, to bardzo mocny cashflow w spółce - ponad 466 mln cash flow operacyjnego w drugim kwartale, wyraźnie lepiej rdr. - komentuje Jakub Viscardi, analityk DM BOŚ.

I dodaje: - Trochę negatywny może być ujemny [wzrost] sprzedaży LFL in Cash & Carry i w Delikatesach Centrum. Należało się spodziewać, że będzie słabiej niż w pierwszym kwartale, ale część inwestorów widząc pozytywną sprzedaż LFL w Jeronimo Martins, spodziewało się, że tu też będzie podobnie.

- Tak więc wyniki są zgodne z oczekiwaniami, cash flow jest mocny. Powinny być przyjęte lekko pozytywnie - podsumowuje Jakub Viscardi.

Zysk netto grupy Eurocash, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w drugim kwartale 2015 roku wyniósł 48,6 mln zł wobec 45,3 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus PAP zakładał 51,8 mln zł zysku.

Zysk netto grupy Eurocash z uwzględnieniem udziałów niekontrolujących wyniósł w drugim kwartale 51,6 mln zł.

Zysk operacyjny grupy Eurocash sięgnął 75,3 mln zł wobec 74,3 mln zł konsensusu PAP i 69,6 mln zł przed rokiem.

Wynik EBITDA grupy wyniósł 114 mln zł wobec 109,4 mln zł oczekiwanych przez rynek i 100,8 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA spadła do 2,0 proc., z 2,4 proc. przed rokiem.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash wzrosła o 20,8 proc. r/r, do 5,18 mld zł. Ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 5,12 mld zł. Na wzrost sprzedaży miała wpływ konsolidacja wyników spółek Service FMCG (+636,82 mln zł w drugim kwartale 2015 r. i +1215,80 mln zł w 1 półroczu 2015 r.) oraz Inmedio (+125,19 mln zł w 2 kwartale i +248,26 mln zł w 1 półroczu 2015 r.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH